1

Tråd: toppen produkt men....

Har skaffat dovado 4Gr är glad och allt funkar som det ska förutom att kunna komma åt  dovado utifrån .
jag menar att t ex jag har en trådlös ipcam som jag kunde komma åt från mobilen över 3g/gprs och med ip adress från internet på jobbet med min d-link 635 ,men nu funkar det inte med dovado har provat olika lösningar men kommer ingen stans.
någon som har förslag?

2

Sv: toppen produkt men....

vad kör den för protokoll, port, kameramodell?

3

Sv: toppen produkt men....

port 80 camera Foscam

4

Sv: toppen produkt men....

Jag gjorde så här:
1.) LAN -> DHCP -> Static IP Address Assignments: MAC-adress av webbkameran och t. ex. IP 192.168.0.5, så får webbkameran samma IP varje gång
2.) LAN -> Port Forwarding: Port 80 med Protocol TCP eller Both till 192.168.0.5 med Destination Port 80
3.) System -> Remote Management: Man får inte använda WAN mangement via Port 80

Hälsningar
Daniel

5

Sv: toppen produkt men....

Vilket 3G operatör använder du, samt APN?

Och vad använder du i mobilen?

6

Sv: toppen produkt men....

Jag använder telia och har en iphone men vet inte vad APN är.

7

Sv: toppen produkt men....

Det förklarar det hela. Telia stödjer inte port forwarding. Antagligen är det ingenting fel med din router eller setup.

APN till Telia är "online.telia.se", som du skall välja under MODEM->MODEM SETTINGS när du väljer land och APN från drop-down menyn på din 4GR.

8

Sv: toppen produkt men....

jupp, Telia ....
Prova Tele2, samma nät men det funkar istället...
Jag kör flera FOSCAM via Tele2 och det funkar klanderfritt.

9 Senaste redigerad av tedd (2011-03-07 17:19:33)

Sv: toppen produkt men....

Hallå Igen, När jag nyligen va i Bangkok så passade jag påp att köpa en FOSCAM för 1500 bath = 375:- . Nåväl billigt men jag har problem att ansluta kamerajäveln till Routern. eller för att vara exakt jag ser IP nummret i "Lan Hosts Table" men jag kan inte få upp någon bild eller administrera kameran. Vad kan vara felet ?:mad:

10

Sv: toppen produkt men....

tedd skrev:

Hallå Igen, När jag nyligen va i Bangkok så passade jag påp att köpa en FOSCAM för 1500 bath = 375:- . Nåväl billigt men jag har problem att ansluta kamerajäveln till Routern. eller för att vara exakt jag ser IP nummret i "Lan Hosts Table" men jag kan inte få upp någon bild eller administrera kameran. Vad kan vara felet ?:mad:

är det en äkta kamera eller en kopia?

vad är det för modell ?

fw på kameran?

kopplad via lan eller wifi?


normalt tar man den röda sladden som ligger i lådan och kopplar i till datorn, och gör grund config, sedan kopplar man den mot tex router med den blå sladden.

11

Sv: toppen produkt men....

Modellen heter FI8908W Ingen aning om den är äkta eller kopia, however ingen blå eller röd kabel endast en vit. Jag ansluter med kabel direkt till dovadon.
Jag kopplade in den hemma mot min Netgear WNR 3500 och hade finfina bilder men dock ingen adminsida.:P

12

Sv: toppen produkt men....

om du använder en korsad sladd mellan kameran och dator så funkar admin programmet på cd skivan.
där kan du ställa allt.

tror kamerorna kommer med 192.168.1.? som ip#
så resten måste vara detta också.

sedan är det olika admin sidor på ie och tex ff, välj rätt.

8908 stöder inte wpa2 osv.

vad har kameran för ip#
subnät?

du kör via wlan eller tp sladd, gissar wlan avstängt ännu, du kan inte ha wlan igån och en tp sladd
rak eller korsad, den vita skall vara rak.

13

Sv: toppen produkt men....

Ok då skall jag fixa en korsad kabel, återkommer senare om jag behöver mera stöd Tack
Ted

14

Sv: toppen produkt men....

om datorn ansluts via sladd till dovadon och kameran lika så, så ska admin programmet funka om inget annat är inkopplat.
så korsad är inget måste, det underlättar bara.

15

Sv: toppen produkt men....

alltså jag ser i rutan" hosts on LAN " IP nummret till kameran men jag kan inte ansluta.

16

Sv: toppen produkt men....

du skriver asså:
http://192.168.?.?/

vilken webbläsare använder du?

vad har du för nät? dvs ip# område.
är wifi på eller av ? går inte att använda både wifi + sladd har jag för mig.

är det fast ip# i kameran eller dhcp ?
om det är fast ip# i kameran krockar det med dhcp området i routern?

osv

17

Sv: toppen produkt men....

Jag har aldrig kommit in i kamerans inställningar endast kunnat se bilderna. Då när jag körde kameran hemma på Netgear routern så använda jag kabel IP område vad menar du?    jag använder IE 8 som webläsare.

18

Sv: toppen produkt men....

Hur ser du bilderna om du ej kommer in i kameran?

192.168.0.23 kan normalt ej komma åt 192.168.1.23 då de tillhör olika sub nät.
kolla att kamera, dator, router har samma.

19

Sv: toppen produkt men....

det är lite svårt att hjälpa dig när du inte förklarar hur du ansluter.
Din kamera innehåller alltså en webserver och då ansluter du säkert med ip adress eller domännamn.

en gissning är att det är i formatet  ipaddress:portnummer


Vad står det i instruktionen?

20

Sv: toppen produkt men....

Vilken av dessa kameror är det du har?
http://www.foscam.com/

21

Sv: toppen produkt men....

http://www.foscam.com/Products_List.asp?id=128
DENNA

22

Sv: toppen produkt men....

Som jag skrev tidigare så kunde jag på min hemdator genom programet  Master IP Camera se bilder men ej administrera kameran. Jag ka inte ansluta till kameran med en webläsare men jag kan se i Dovadons " hosts on LAN " att det finns en Okänd ansluten med IP Nummer 192.168.0.78 men när jag skriver in detta IP nummer i en webläsare så kan den inte ansluta.

23

Sv: toppen produkt men....

Har du nån manual eller kartongen kvar, vad står det på den, står det något på kameran
står det 192.168.0.78 på kameran?

24

Sv: toppen produkt men....

Här har du nån form av manual.
http://www.scribd.com/doc/29523918/Fosc … 08W-manual

25

Sv: toppen produkt men....

Låter som kameran ej använder port 80 som dom brukar.

Scanna ip# för att se port nr Eller använd reset knappen och följ manualen som följer med.

Det har inget med dovado routern att göra.