1

Tråd: Svårt att tanka på

Har skaffat Telia mobilt bredband kontant. Är riktigt nöjd med hastighet och uppkoppling men däremot riktigt besviken på möjligheterna att "tanka på" med mera tid.

Verkar vara omöjligt via internet och kort. Ska gå men jag har inte lyckats.

Framför allt inte via den "döda" mobila bredbandet.

Hade 3 förut och då var jag rejält besviken på uppkopplingen men att ladda på ny tid var inget problem. Nu är det tvärt om...

Har jag missat något?

2

Sv: Svårt att tanka på

ställ frågan direkt till telia vad dom sysslar med...
...varför inte slöööösurf när tiden är slut?

3

Sv: Svårt att tanka på

Känner igen det där. Tydligen hjärnsläpp på Telia, man kan ej köpa surftid utan att ha surftid!!!
Byt till Tele-2/Comviq samma nät och lite billigare. Där kan man surfa på Comviqs hemsida utan surftid och där "tanka" kortet. Funkar väl ej helt klockrent men går dock oftast att tanka....

4

Sv: Svårt att tanka på

Har kollat runt lite och kommiit fram till följande.

Man kan köpa surftid på Teilabutiker men hur många finns det och framför allt ute i "busken"?

Enligt reklamen ska man även kunna köpa värdebevis på ICA och ATG-ombud. Om ATG-ombud har några vet jag inte men de ICA-butiker jag har besök har inte haft några.

Om man har "rätt" bank så kan man tanka på via den. Men inte förstås när surftiden har gått ut.

Moment 22. Det är inte lätt att ha Telia mobil kontant...

5

Sv: Svårt att tanka på

Se även
http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=1860
Använde Goyada (via mobilen) när jag höll på med att försöka ladda Telia kontantsurf. Lessnade dock på allt trassel (se länken ovan).

6

Sv: Svårt att tanka på

Goyada verkade ganska bra tills jag kom fram till att betala med kort. Då behövdes en kod. Man måste registrera sig för att få koden och den skicka med mail eller folkbokföringsadressen.

Fattar inte varför det ska vara så innerligt svårt att tanka på kontantkort!

Hade det inte varit för koden så hade Goyada funkat bra. Hade kunnat använda vanliga mobilen men nu gick det alltså inte.:mad:

7

Sv: Svårt att tanka på

Jo det var strul att få igång Goyada, det gick åt en registrering första gången och sen tillät de bara köp på totalt max 100 sek 1:a månaden. Efter diverse mailkonversation löste det sig.
När du köper surftid får du koden skickad till din mobil via SMS så den delen funkade bra.

8 Senaste redigerad av ruva (2011-07-28 08:52:54)

Sv: Svårt att tanka på

Lade ner mitt Telia bredband kontant (låste upp modemet) då man inte kan tanka det från modemet när tiden gått ut. Och mina sidor har i en vecka givit meddelandet "Ett fel har uppstått i applikationen. Var vänlig försök igen senare" så funderar även att byta ut mitt Refil mot något bolag som har ordning på sakerna.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

9

Sv: Svårt att tanka på

ruva skrev:

Lade ner mitt Telia bredband kontant (låste upp modemet) då man inte kan tanka det från modemet när tiden gått ut. Och mina sidor har i en vecka givit meddelandet "Ett fel har uppstått i applikationen. Var vänlig försök igen senare" så funderar även att byta ut mitt Refil mot något bolag som har ordning på sakerna.

Välkommen till klubben fd telia fans/kunder pga avsaknad av kompetens hos telia och deras inhyrda.

10 Senaste redigerad av hackerman1 (2011-07-28 12:24:56)

Sv: Svårt att tanka på

ett litet tips: stoppa i ett vanligt TELEFON-SIMkort i modemet, koppla upp med GSM / EDGE / 3G,
den hastigheten räcker alldeles utmärkt för att tanka kontantkortet.

Comviq var tidigare segt som sirap när pengarna var slut, det var i stort sett omöjligt att tanka.
jag har flera gånger varit tvungen att använda mitt TELEFON-SIMkort (Telenor) för att koppla upp mig & tanka.
men Comviq har ÄNTLIGEN förstått problemet,
numera så sparas några kronor på kortet i en liten reserv så att man ska kunna tanka via Comviq,
och nu fungerar det faktiskt.

tips 2: köp ett värdebevis att ha i reserv, om det sk*ter sig med att ladda via internet....