1

Tråd: Visby

Enligt framsidan på mobilabredband:
"Telia lanserar de tredje kommersiellt 4G-nät i världen på Gotland. Nätet i Visby har en praktisk gräns på 80Mbit/s över LTE och utrustningen levereras av Ericsson.

För bara några dagar sedan användas 4G nätet som Telia levererar för att direktsända HammerFall's konsert vid kunsbacken i Stockholm vilket då blev den första live streamade konsert över 4G." HUR MÅNGA ANVÄNDE 4G SAMTIDIGT DÅ? Är en mycket relevant fråga... någon som vet??

BoBnyfniken i en strut

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Visby

obinett skrev:

Enligt framsidan på mobilabredband:
"Telia lanserar de tredje kommersiellt 4G-nät i världen på Gotland. Nätet i Visby har en praktisk gräns på 80Mbit/s över LTE och utrustningen levereras av Ericsson.

För bara några dagar sedan användas 4G nätet som Telia levererar för att direktsända HammerFall's konsert vid kunsbacken i Stockholm vilket då blev den första live streamade konsert över 4G." HUR MÅNGA ANVÄNDE 4G SAMTIDIGT DÅ? Är en mycket relevant fråga... någon som vet??

BoBnyfniken i en strut

Inte en kotte säkert smile

När jag gick förbi kungsträgården när de hade hajpen där med Telia vagnen och så stog de ett par datorer där jag antar att man fick "testa" surfa. Men jag tror ju inte att de var massvis med folk som var uppkopplade direkt.

Sen kan de säkert prioritera trafiken, kör me vip abb med annan apn och få prio trafik över alla andra.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Visby

mindre celler mot 3g var det väll?

urs va kallt det är i solen,16grader....