1

Tråd: åpen port / ip hos Telenor.se

Har et Telenor 3G fastpris samt Dovado router.

Noen som vet om det finnes en vei gjennom Telenor sin server for å koble seg på Dovado adressen via web?
Kommer inn med TeamViewer og Logmein men da må jeg jo ha en pc stående påkoblet routeren.
Tidligere brukte jeg Tre.se og kontantkort og kom gjennom med dyndns.com sin gratis tjeneste.

Kan man ikke bruke de samme porter som TeamViewer etc. bruker evt. i kobinasjon med en vpn?

Frank

2

Sv: åpen port / ip hos Telenor.se

Troligen har du inte publik ip med ditt telenor abb.

Teamviewer och Logmein kan man köra bakom NAT osv då den har en klient som ligger och pollar ut, dvs den skickar datat från "dator" istället för att du hämtar datat  från datorn.

Så de skickas ut i cyberspace till t.ex. logmein's servrar som du sedan får de ifrån.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: åpen port / ip hos Telenor.se

Det som Andreas skriver stämmer korrekt. TeamViewer har sina egna proxy servrar i Tyskland som tillåter NAT traversal. Alla sessioner körs genom dem med HTTP protokol eller liknande.

4

Sv: åpen port / ip hos Telenor.se

Det dere skriver stemmer nok!

Har nå endelig fått løst mitt problem.
Jeg bruker et mobilt bredband företag med hastighet 6.

Har nå etter minst en time og kanskje 5-6 telefoner klart å bestille public.telenor.se på dette abb.  det er vanskelig å få besillt produkter hos telenor når kundeservice ikke vet hvilke produkter som finnes!

Dvs. det var det jeg bestillte men det er kun disse APN jeg kan bruke; internet.telenor.se, services.telenor.se og static.telenor.se.  Når jeg bruker static.telenor.se har jeg åpne porter slik at jeg kommer til min router og ip kamera.

produktet som jeg trodde jeg bestillte; public.telenor.se klarer jeg ikke å koble meg opp mot -

Men nå funker det så jeg tror jeg lar det í¦re slik.

(trodde at static.telenor.se var et eget abb. /tjeneste hvor man får tilsendt brukernavn/passord og ipadressen man skal bruke)