1

Tråd: Dele internett fra laptop til Dovado?

Min Option Icon 7,2, Telenor og Dovado går ikke sammen.  Jeg siste firmware alle steder men den kobler ut hele tiden og routeren må restartes "the hard way" hver gang.

Setter jeg sim kortet i min laptop har jeg god hastighet og tilkoblingen er stabil.
Der finns 3G modem innebygd i min laptop.

Kan man kutte ut ekstern Option Icon modem og heller kjøre tilkoblingen gjennom laptop?
Hvordan setter man opp Win 7 til å dele internettkoblingen mot en Dovado UMR?

2

Sv: Dele internett fra laptop til Dovado?

Løst
Oppgradert til siste firmware i icon 7,2 med den siste programvaren fra Telenor.
Får en hastighet på 7,2 mens en bredbandstest viser fra 3,5 til 4.
Bruker en pc med XP og deler denne internettkoblingen og har satt opp Dovado som swtich og deler dermed koblingen med flere pc.
Endelig er oppkoblingen stabil.

3

Sv: Dele internett fra laptop til Dovado?

Fast använder du Dovadon som en Switch? Och delar ut från datorn?
De är ju inte riktigt optimalt, samt att du då inte använder någon direkt funktion som dovado'n erbjuder.
Du kan lika gärna använda en switch för 50kr då.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Dele internett fra laptop til Dovado?

Kan forsatt bruke automatikken i Dovado og Tellstick.  Men hensikten er at jeg får en stabil 3G løsning mens jeg venter på et nytt 3G modem fra Telenor.
Løsningen med Telenor.se - Dovado og 3G modem jeg har idag ikke fungerer. 
Modemet låser seg hele tiden.

5

Sv: Dele internett fra laptop til Dovado?

Aha okey då förstår jag varför du har setupen som de ser ut nu.
Hoppas de nya modemet funkar bättre, jag har kört med options icon 7.2 till min UMR och de har funkat fint.
Du hade akriverat connection trackern också?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Dele internett fra laptop til Dovado?

Ja, har prøvd alt tror jeg - bortsett fra at jeg kom på at jeg har oppgradert modemet med firmware og programvare fra norsk telenor og ikke svensk.  Får prøve å legge inn svensk programvare når jeg er tilbake i huset.