1 Senaste redigerad av zwoop (2007-12-08 02:14:20)

Tråd: Hur funkar 3 E220

Inte riktigt samma som övriga inlägg så startar ny tråd.

Skulle vilja ha lite information om Tre E220 USB modem.
Jag köpte ett abonemang hos tre med Turbo3G utan bindningstid, köpte loss modemet och använde det i 4mån. Sedan reser rag till Australien och vill här använda mitt modem men tyvär sammarbetar inte Tre Australien med Tre Sverige så man verkar inte kunna använda det svenska modemet här. 
För att lösa detta hoppas jag en mjukvaru uppdatering räcker så laddar ner översta länken från följande adress: http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/ … amp;id=736

Problemet blir dock värre då Mobile Partner inte längre kan hitta mitt modem.

Därför undrar jag nu hur modemet är uppbyggt, finns det 2 delar av mjukvara, en för självaste terminalprogrammet samt en för opperatörs låset eller hur funkar det?

Undrar även om någon har erfarenhet av http://www.kulankendi.com och om detta kommer vara en lösning på mitt problem. Mycket tacksam för all hjälp då jag är mycket angelägen om att få mitt modem att funka i Australien.

MVH Henrik

2

Sv: Hur funkar 3 E220

Hej.

Många frågor.

Låter konstigt att AU och SWE Tre inte kör med samma låsning, borde gå att tjacka ett sim kort där och köra.
Dock måste du nog ändra APN adress till deras men men.

Vad händer när du stoppar i ett simkort från AU i det?
Frågar det efter pinkod eller säger den bara att den inte kan hitta SIM/USIM?

Att flasha om modemet hjälper tyvär inte mot låsningen.

De två delarna i mjukvaran är modemets mjukvara sen är det zero cd delen, mjukvaran som installeras på datorn som blir uppgraderad.

Ang Kulan-Kendi så tycks de ha samma "hård/mjukvara" som jag har då de kan låsa upp samma modem.
Fast de säljer sin egna client, vet faktiskt inte riktigt vad de säljer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Hur funkar 3 E220

"De två delarna i mjukvaran är modemets mjukvara sen är det zero cd delen, mjukvaran som installeras på datorn som blir uppgraderad."

Ok så vart sitter låsningen? Hur fungerar upplåsningen måste jag skcika modemet till dig eller är det helt mjukvarubaserad lösning?

4

Sv: Hur funkar 3 E220

Delvis mjukvaru lösning, dock kräver den mjukvaran att man har usb dongel med licens för att den skall starta.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Hur funkar 3 E220

Aj fan men vad tar du för att låsa upp modem då?