1

Tråd: Dovado 3GN blir rätt varm...

Jag har just skaffat en 3GN, men den saknar fötter på undersidan så att gälarna inte kan släppa igenom kylluft. Jag har därför pallat upp den så att luften kan cirkulera. Jag har för tillfället inte wirelessdelen påslagen utan kör bara med en kabel och USB-modemet E122. Jag hajade till när jag skulle flytta grejorna och fann att vänster halva (där gälarna finns) var så varm att den var otrevlig att hålla i.

Mina Dlink och Zyxelroutrar har aldrig blivit så här varma. Är det bara min burk, eller har alla 3GN en sådan värmeutveckling?

2

Sv: Dovado 3GN blir rätt varm...

Det ska ingå 4 st gummifötter, Som gör att den kommer upp nåhon mm,
Kolla i din kartong om det inte ligger en lite påse i den.

Men generellt sett så ska inte inte bli så varm.

Mvh
Mathias

3

Sv: Dovado 3GN blir rätt varm...

Tack för svaret! -Jodå när man gluttade riktigt noga så fanns mycket väl en liten påse med gummifötterna i kartongen.

Jag får väl hålla koll på hur varm den blir, speciellt när jag knäpper på den trådlösa delen också.

4

Sv: Dovado 3GN blir rätt varm...

Min blir inte anmärkningsvärt varm, håller jag den mot kinden så känns den som någon grad över kroppsvärmen. Kanske är lite svalare där min står.

Mitt kabelmodem/router hemma från netgear brinner nästan upp, och då står de på högkant så de får luft från båda sidorna. Tänkte att de får bära eller brista smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Dovado 3GN blir rätt varm...

Blir inte speciellt varmt här heller, LAN + wifi

Jag har den stående på högkant, fö

6

Sv: Dovado 3GN blir rätt varm...

Varken min UMR eller 3GN blir speciellt varma, båda står på gummifötterna som medföljer routern.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|