1

Tråd: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Hej,

funderar på att köpa mig en gammal handdator typ HP iPAQ 214 eller liknande och undrar då följande: Finns det något 3G modem som går att köra ihop med en sådan? Behöver jag någon speciell programvara?

2

Sv: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Nej finns inget modem som stödjer windows mobile.

Men den har Wifi så du kan skaffa ett modem med inbyggd router, Huawei E5830.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av Scinner (2010-02-11 14:25:34)

Sv: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Hur är det möjligt. Jag tycker det är helt ofattbart att dom inte har gjort en programvara som funkar till WM?

EDIT: Usch, ibland vill jag slå på mig själv smile Det här är ju en ännu bättre lösning än vad jag letar efter. Såg en tråd som handlade om detta modem som tydligen skulle säljas av Tele2 i den tråden finns två bilder på modemet, ett med Tele2 logga och ett med Tre logga. Kan man få tag i ett som fungerar med Tre? Jag har idag Tre Mobilt bredband kontant och skulle vilja använda dom ihop. Är detta möjligt? Hittar inget om det på Tre's hemsida?

Hur lång batteritid är det?

Tack så jättemycket för tipset.

4

Sv: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Tror batteritiden på E5830 är ca 5 timmar.
Du kan köpa på ebay, typ 800kr.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Tack, jag skulle nästan, jag säger nästan, kunna kyssa dina fötter. smile

6

Sv: 3G Modem med stöd för Windows Mobile?

Det ska även gå att koppla en 3G mobil via blåtand till ipaqen och använda 3G mobilen som modem. ang: iPaq 214 har en underbar skärm, men den drar alldeles för mycket ström och det går inte att uppgradera till WM 6.1 eller 6.5. Ska du bara surfa på den är den ok, men vill du spela upp ljud är det nästan ett måste att köra med ett par blåtands hörlurar, för ljudet är värdelöst i den (äger själv en 214).

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|