1

Tråd: byta tre:s "pro" till max? router?

Om någon har uppgraderat från pro till max och har några tankar kring det vore jag tacksam. Alternativet (?) skulle vara telia 4g dyrt och betakänsla talar emot det.

Jag använder huawei 180 och dovadorouter nu men undrar om man får en stabilare uppkopplling med någon annan konfig. Options hopbyggda modem/router?

bor och jobbar i huvudstan...

(sorry att jag låter pratig men jag är förvirrad smile)

2

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

Vad jag upplever med mitt abb "tre" så är de ingen skillnad på abbet i sig utan bara modemet som sätter gränsen.
Så skaffar du ett hspa+ modem så bör du kunna nyttja hspa+ speeden.

Så har jag de alla fall.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

ok, så om jag skaffar abb med tre:s huawei modem till borde det funka bättre än mitt nuvarande då (?) Det jag är beroende av är att kunna skicka i hygglig fart och det verkar ju det nya abb/modemet ha... 

Eller är det ngt annat fabrikat/modell som man ska satsa på när man ändå håller på?

4

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

Du skulle kunna tjacka detta modemet för 250kr
http://www.tradera.com/Turbo-3G-Huawei- … _106351661

Med HSUPA, dvs snabbare en 0,3mbit upload och testa om du kan få det på ditt abb.
Dock måste du låsa upp modemet vilket kostar en 50lapp till.
Så typ 350kr så har du ett HSPA modem.

I speccen står de "- Downlink 7.2 Mbps;  Uplink 5,76 Mbps"
Men tror de är 5,76Mbit kompatibelt bara, dvs att de inte kommer med den möjligheten "out off the box", så tror de är 2Mbit eller nått sådant orginal. De där med 5,76 är för framtida firmware upgrade vilket aldrig kommer typ.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

Tack för dina råd Andreas!

6

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

gapen skrev:

Tack för dina råd Andreas!

Vad har du för hastighet ut idag med nuvarande modem ?

Huawei E180 har stöd för 2 Mbit/s upp och 7,2 Mbit/s ner, inte så stor skillnad mot Huawei E1750.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: byta tre:s "pro" till max? router?

jag har tre:s pro abb, 1mb upp och 7(?) ned...  fast pro verkar inte finnas längre det heter nog något annat. Kanske inte blir så jättestor skillnad som du säger