1

Tråd: Inställningar i GSM övervakningskamera

Hej,

vi har precis fått in  en övervakningskamera som vi håller på att testa innan den kan levereras till slutkund.

Problemet är att vi inte får till mailen.

Dessa inställningar har vi idag och allt fungerar nu utan mailen.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Eye-02%20config.jpg

Nån som har någon koll på hur man får till mailen, är btw ett kontantkort vi använder för tillfället.

Kan tillägga att det är problem med telias kontantkort med, får inte till mailen där heller, men det kan vi ta en annangång i en annan tråd om det blir aktuellt.

Mvh Robert

2

Sv: Inställningar i GSM övervakningskamera

Det är smtp.euromail.se som ska användas med telenor.

Har dock aldrig testat med ett kontantkort.

Fungerar det att skicka om du använder simet + modem i en pc?

//Mathias

3 Senaste redigerad av GB-Trading (2010-01-12 10:21:42)

Sv: Inställningar i GSM övervakningskamera

Mathias skrev:

Det är smtp.euromail.se som ska användas med telenor.

Har dock aldrig testat med ett kontantkort.

Fungerar det att skicka om du använder simet + modem i en pc?

//Mathias

Hej, har ingen möjlighet att testa det så.
Tycker det är lite inställnings möjligheter i kameran, ingen aktivering av ssl osv. Jag vet inte vad det är för krav av telenor för att få skicka ett mail.

Deras kundtjänst svarar helt olika varje gång när man frågar så därför frågar jag här, ni verkar ha betydligt bättre koll än dom själva.

Mvh Robert

4

Sv: Inställningar i GSM övervakningskamera

smtp.euromail.se är en plain smtp server,

inge authenticering behövs, dock är deb vara nåbar om du sitter på ett telenor abb..

//M

5

Sv: Inställningar i GSM övervakningskamera

Det är inte så att avsaknaden av avsändaradress gör att ditt mail inte kommer fram?

Jag hade ett liknande problem när jag provade trafikräknaren i Dovado UMR då jag angav en icke-existerande E-postadress på min egen hemmaserver och då stoppade min E-postserver brevet med beskedet att avsändaradressen var ogiltig.

Fyller jag i en av mina existerande adresser fungerar det för mig.

6 Senaste redigerad av GB-Trading (2010-01-13 13:25:37)

Sv: Inställningar i GSM övervakningskamera

Kan vara så att det inte fungerar med telenor kontantkort då, får testa med någon annan operatör helt enkelt.

Satt och funderade lite granna nu...


Nu kanske jag är helt ute och cyklar. Men vem kommer stå som avsändare på eposten som skickas från kameran? Måste inte "SIM-kortet" ha nån form av e-post typ "telefonnummret@telia.se" eller hur kommer det se ut?

Kan det inte va det som är problemet att det inte finns någon sån typ av tjänst på kortet?

Mvh Robert