1 Senaste redigerad av roger.eriksson.c (2009-11-30 21:51:11)

Tråd: Prova i 30 dagar

enligt deras hemsida så kan man prova i 30 dagar och skulle man inte vara nöjde

citat från telia´s hemsidan

Prova i 30 dagar, Telias trygghetslöfte
Pengarna tillbaka om du inte är nöjd!
Vi vill ha nöjda kunder, du ska ha möjlighet att utvärdera tjänsten även när du binder ditt abonnemang. Därför har Telia ett trygghetslöfte. Om det mobila bredbandet inte lever upp till dina förväntningar så kan du inom 30 dagar från avtalstecknandet avsluta ditt abonnemang oavsett bindningstid och lämna tillbaka modemet. När du beställer på telia.se betalar du ingen engångsavgift för abonnemanget. Beställer du någon annanstans kostar det 250 kr, som dock inte återbetalas om du väljer att utnyttja trygghetslöftet. Trygghetslöftet gäller inte om du beställt mobilt bredband tillsammans med en bärbar dator.

men efter lite granskning fann jag detta

http://www.telia.se/privat/kundservice/ … _angerratt

En affär på telia.se är inte avslutad förrän du godkänt de produkter och tjänster som du beställt. Blir du inte nöjd går det bra att ångra sig.

Distans- och Hemförsäljningslagen ger dig som privatperson möjlighet att returnera eller byta köpt vara inom 14 dagar efter ankomstdatum. Ångerrätt gäller för dig som köpt din vara via telia.se eller kundtjänst. Om du ångrar ditt köp skickar du tillbaka varan oanvänd och oskadd, inklusive alla tillbehör, i originalförpackningen

så rätta mig om jag har fel

men betyder detta om kunden öppnar och börjar använda varan

så är ångerrätten förbrukade vilket då leder till ,hur kan då

säga att kunden får prova varan i 30 dagar och om kuden inte är nöjde

om ångerrätten säger helt annat

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

2

Sv: Prova i 30 dagar

as garvar, tror inte ett sh. på tellllia...

det jag skaffade via dom funkade kalas tills denna tid hade passerat !!!

sedan var det så slött att ladda upp EN bild till gmail att det timeade ut efter30-60minuter! provat 30tal gånger olika dagar!
Deras förklaring var: vi stödjer ej torrent trafik.
det var gmail och inget annat!

tror du jag fick avbryta abg?

3

Sv: Prova i 30 dagar

Hej!

Distansköpslagen gäller alltid i 14 dagar, men vi har valt att förlänga denna tid till 30 dagar när det gäller mobilt bredband.

Det gör att du kan testa bredbandet ordentligt innan du bestämmer dig om du vill behålla det.
Självklart så får du öppna förpackningen och använda varan, men den skall återlämnas i oskadat skick.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej! Vi som svarar här jobbar på Telias kundservice.