1

Tråd: Förbrukad 10gigsgräns

Har nu gjort av med 11 gig,utan att Tele2 strypt hastigheten.brukar dom inte göra det el inte när man passerat gränsen,har inte fått något sms.kör via Dovado så det kanske inte kommer något sms från dom. när jag hade Telia och öppnade smset
så ströp dom,testade att inte öppna smset nästa gång och då,var det full fart.kanske smset som aktiverar det??

2

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Kan vara så att de har någon extra gig för att slippa alla som säger att de har förbrukat mindre än 10 gig.. Sen beror det på om de delar med 1000 el 1024 bytes :-=)

Tuta och kör och säger när det smäller :-)

//Mathias

3

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Brukar de inte vara vid 00:00 de slår in?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Det är två dagar sen jag kom upp i 10gig.

5

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Är det både upp och nerladdning det räknas på ?

eller bara nerladdningen

6

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

både upp och ner är brukligt.

7

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

G-Man skrev:

både upp och ner är brukligt.

Har Tele2 alltid haft så, jag hade för mig att de bara räknade nedladdningen (eftersom upp-hastigheten ändå är "så pass" låg)?

8

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Sedan jag stängde av flash i firefox så räcker mina tio gig hela månaden.

9

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

fimpa allt javaskräp och bilder som länkas från tredjepart, så klarar du dig med 1gig...
99% av allt på sidorna är onödigt skräp
sedan kan man tvinga komprimering på webbsidorna, men det lastar hosten så ofta av/nerställt.

10

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Om man använder Opera och går via deras proxy, är det nån som vet hur mycket mindre trafik det blir då?

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

11

Sv: Förbrukad 10gigsgräns

Om ni vill verkligen ha stenkoll på varje applikation ni använder mot Internet, så föreslår jag NetLimiter. Jag kör den jättegamla 1.3 version eftersom stats är inte infört i v.3.0 av någon anledning.

http://www.netlimiter.com