1

Tråd: Riktantenn för Wimax till 3g?

Hyr en liten stuga tillsamman med min flickvän i anslutning till hennes systers gård. Det är på landet (!) och det finns ingen annan möjlighet för bredband annat än mobilt, vilket vi också skaffat.

De tidigare hyresgästerna hade dock "Bredband Stadsnät" (Wimax som jag förstått det).

Frågan är som lyder. Är det någon praktisk skillnad på antennen som de har använt och kan jag pula lite för att få den att fungera för 3g?

Tanken är: Antennen och en universaladapter (Har iCON 505, inget antennuttag) att sätta mot.

Kan det räcka att endast införskaffa adapter och nyttja antennen?


mvh

Patrik

2

Sv: Riktantenn för Wimax till 3g?

Wimax och 3g har väl helt olika frekvenser och är inte alls samma system

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: Riktantenn för Wimax till 3g?

Hej Patrik,

vi har antenner för Wimax. Maila oss vilket stadsnät det är så ska jag ge dig ett förslag på bra utrustning.

mvh
Anders

4 Senaste redigerad av Scopex (2009-10-05 07:03:02)

Sv: Riktantenn för Wimax till 3g?

[Mr.T] skrev:

Wimax och 3g har väl helt olika frekvenser och är inte alls samma system

Det var vad jag också hade för mig:/ nu ser jag det som bekräftat... Aja får ta och lösa det på nåt smidigt sätt:)

5

Sv: Riktantenn för Wimax till 3g?

Anders Ekström skrev:

Hej Patrik,

vi har antenner för Wimax. Maila oss vilket stadsnät det är så ska jag ge dig ett förslag på bra utrustning.

mvh
Anders

Det var otydligt från min sida, men det är 3G-nätet vi kör på:) Jag har allt sniffat runt lite på er sida, och jag hör av mig om det närmar sig köp av utrustning;)




mvh Patrik