1

Tråd: Comviq till Telenor

Hej!

Jag undrar hur man går till väga för att kunna använda ett E1550 med sitt Telenor SIM i Telenors nät. Jag har fått modemet upplåst men sen är jag helt borta. Behöver jag byta programvaran på modemet m.m.?

Mvh
Svante

2 Senaste redigerad av jerjo2 (2009-09-23 11:48:13)

Sv: Comviq till Telenor

Nej, du behöver inte byta programvara, det räcker med att lägga till ett nytt APN för Telenor.

EDIT: Har skrivit om det  här på bloggen

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

3

Sv: Comviq till Telenor

Tackar ödmjukast och provar!

4

Sv: Comviq till Telenor

Editerat tidigare inlägg!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

5

Sv: Comviq till Telenor

Yes det skall bara vara att byta till Telenors APN adress, sen ifall man tröttnar på Comviq's mjukvaru brandning så kan man byta dashboarden genom att flasha om modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Comviq till Telenor

Har precis skaffat mig ett upplåst E1550 modem och funderade på hur man gör för att byta ut dashboarden till en utan Comviq i?

7

Sv: Comviq till Telenor

Vadå, är den ful, tycker du?

8

Sv: Comviq till Telenor

Tänkte om det fanns nån bättre bara, tänkte köra med telias veckosurf de gånger jag kommer att använda modemet.

9

Sv: Comviq till Telenor

Nej, det finns ingenting sånt eftersom Telenor säljer inte E1550, och det finns anyway ingen mjukvara att ladda ner för E1550, tyvärr!

Du kan byta APN i menyn till "internet.telenor.se" efter du har låst upp modemet.

10

Sv: Comviq till Telenor

Du kan installera Huawei's generic mjukvara.

http://www.unlockhuawei.info/index.php? … %20Generic

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: Comviq till Telenor

Ok, det installerar man på datorn då eller går det att få in på 3G modemet så att det blir den generic mjukvaran som installeras istället för comviqs?

12

Sv: Comviq till Telenor

Man flashar in den på modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

13

Sv: Comviq till Telenor

F_N vad härligt!
Nu fick jag den att fungera.
Tack vara att jag ändrade APN till internet.telenor.se .
Det är kungligt.
Nu har jag gratis internet hemma, bara jag köper en router att ansluta modemet i.

Tack för infot SAM.