1

Tråd: Riktantenn + Optimizer

Hej
Ny här på forumet.
Är det någon som vet och testat någon billig riktantenn till D35 ?
Hade förut optimizer programmet installerat som funkade jättebra men det försvann efter datorhaveri.Finns det att få tag på igen ?

2

Sv: Riktantenn + Optimizer

kolla i trådar ang antenner

dialect och infoferenda säljer bl a

optimizer vet ej om det går att ladda ned numera

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Riktantenn + Optimizer

PD skrev:

Hej
Ny här på forumet.
Är det någon som vet och testat någon billig riktantenn till D35 ?
Hade förut optimizer programmet installerat som funkade jättebra men det försvann efter datorhaveri.Finns det att få tag på igen ?

Jag har venturiprogrammet och anvisningen. Har skickat e-post till er så ni kan svara om intresse fortfarande finns.

4

Sv: Riktantenn + Optimizer

Har skickat dig ett mail om önskan att få programmet.

//Tobias

Kronkärr skrev:
PD skrev:

Hej
Ny här på forumet.
Är det någon som vet och testat någon billig riktantenn till D35 ?
Hade förut optimizer programmet installerat som funkade jättebra men det försvann efter datorhaveri.Finns det att få tag på igen ?

Jag har venturiprogrammet och anvisningen. Har skickat e-post till er så ni kan svara om intresse fortfarande finns.

5

Sv: Riktantenn + Optimizer

Enligt Ice så har de tagit bort Venturiprogrammet för att det inte längre tillförde något. Men om användare säger att det fortfarande fungerar så måste motsvarande serverfunktion fortfarande vara igång hos Ice.

Den enda venturiversion jag hittat att laddda ned på nätet förutsätter kontakt med server hos en australiensisk provider och det funkar inte.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.