1

Tråd: SMS till epost

En fiffig funktion hade ju varit att få mottagna SMS vidarebefordrade till e-post. UMR:en har ju stöd för både SMS (för de flesta 3G-modem) samt e-post så en vidarebefordring av nya meddelanden i inkorgen borde ju inte vara omöjlig? Något som är på G?

2

Sv: SMS till epost

Fiffigt...ja, men mina SMS som låg i inboxen bara försvann idag!
Vad beror det på?
Töms inbox-minnet kanske vid en "norsk reboot" eller strömavbrott?
Vart tog mina SMS vägen?

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: SMS till epost

Vilken revision av firmware har du 4.0?

Mvh
Mathias

4

Sv: SMS till epost

Tänk om de hade gått iväg som mail redan då - då hade det ju åtminstone funnits en kopia smile

5

Sv: SMS till epost

Ja, jag kör med Er nyaste firmware! Hade bara 3 korta, dock så viktiga, SMS i inboxen. F** att de försvann! "iceman" får en poäng för sina förslag!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]