1

Tråd: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

hej !

var finns  "REDIAL-PROGRAMMET" ?

jag har letat i en j-la massa trådar, men det enda jag hittar är "DÖDA" länkar...

förslag: skapa en "klistrad" tråd innehållande en uppdaterad lista med alla länkar till "bra" program !

2

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

Hej!

De ligger i filakrivet, se här: http://www.mobilabredband.se/files/___Other+Software

3

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

Tråden är visserligen gammal men jag undrar samma precis sak, vart finns Redial? I filarkivet hittar jag det inte.

4

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

vad kör du för O/S ?

5

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

XP.

6

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

hmm, i W7 & Vista finns det under "properties → options" en inställning: "redial if line is dropped".

borde väl finnas även i XP ?

kan det vara till nån hjälp ?

7

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

Det finns liknande i XP, men jag vill att modemet ska koppla upp automatiskt vid uppstart av datorn. Och enligt flera trådar här på forumet så finns ett bra program för just detta, men ingen länk fungerar.

8

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

Kanske är denne?

http://www.mobile-broadband.eu/pub/Othe … Redial.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

Tack för länken, dock fick jag inte det att fungera, kör igång programmet och min anslutning heter "3USBModem" som programmet ska starta igång men inget händer. Jag lyckades hitta en funktion i XP så att de går att ha uppkopplingen som autostart och koppla upp själv och sedan inställningen att den ska koppla upp igen vid nedkoppling.

10

Sv: var finns "REDIAL-PROGRAMMET" ?

fidde/blge skrev:

Tack för länken, dock fick jag inte det att fungera, kör igång programmet och min anslutning heter "3USBModem" som programmet ska starta igång men inget händer. Jag lyckades hitta en funktion i XP så att de går att ha uppkopplingen som autostart och koppla upp själv och sedan inställningen att den ska koppla upp igen vid nedkoppling.

Lite otydligt när jag bara länkar till appen.
Vill minnas att anslutningen måste heta "3usbmodem" för att appen skall snappa upp modemet.
Det gjordes av en person som satt med Tre's mobila bredband, därav namnet.

Den ligger appen bara dolt i bakgrunden, tror den skriver en loggfil över vad som händer också,

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!