1

Tråd: Problem med DDNS

Hej
Jag har ett mobilt bredbandsmodem Huawei E220 som är kopplad till en Router D-link DIR-451. Detta för att nå en övervakningskamera. Allt går jättebra tills det blir nytt ip-nummer i modemet, kör för närvarande DynDNS.biz (har testat några olika)
Jag har Telia som operatör.
Är det någon som vet om någon annan operatör klarar detta bättre eller om någon operatör kan erbjuda en fast ip till ett mobilt bredband?

Tacksam för tips
A-C

2

Sv: Problem med DDNS

TRE, TELE2, ICE.net funkar bra, från alla mina tester.

3

Sv: Problem med DDNS

Tack för ditt svar.
En fråga till:
Vad skulle du rekommendera för hårdvara och operatör för att få en "statisk" ip-adress?

/A-C

4

Sv: Problem med DDNS

Jag jobbar på DOVADO, så är partiskt när det gäller våran UMR, men om det är en statisk IP du är ute efter, då bör du kontakta Telenor eftersom det finns en APN som heter "static.telenor.se". Jag vet inte om den kostar något extra att använda, men det är säkert nåt du kan komma långt med.

DOVADO UMR'n har Dynamic DNS tjänster (DynDNS och flera andra, samt stöd för vilken 3:e parti tjänst), men du kan alltid skicka ett SMS till routern med "status" kommando, så får du ett svar som innehåller IP addressen bland allt annat som signalstyrka, osv. Lite info här: http://www.dovado.com/sms

Ha det bra!

5

Sv: Problem med DDNS

Hej igen
Har bytt nu till tele2 men får det inte att funka. Vill använda mig av dyndns men min router D-link DIR-451 verkar inte köra DynDNS updater. Vet du (eller någon annan) om någon annan router klarar detta? Jag vill undvika att ha en pc-klient som kör updater.

/Ann-Charlotte

6

Sv: Problem med DDNS

Dovado UMR klarar dyndns, kör det själv på den.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Problem med DDNS

YES YES YES!
Ska aldrig mer köpa en router från D-link.
Tusen tack för er hjälp Samir och Andreas.

/Ann-Charlotte