1

Tråd: Fel flashad E220 :-(

Hej

Jag har klantat till det ordentligt....
Jag skulle uppdater modemet och anslutnings programmet men lyckades med det "omöjliga" att använda Telias fil...och inte Tele2 som jag skulle

Nu när jag försöker med Tele2 filerna så säger den att den inte hittar modemet....

Telia program bytte namn på modemet, förut hette det Huawei E220 USB xxxxx

Nu heter det bara Huawie mobile connect

Någon som har ett förslag hur jag lägger in Tele2 filerna igen?

Mvh peter

2

Sv: Fel flashad E220 :-(

Modemet dyker modemet inte änns upp i enhetshanteraren i Windows eller är det filen med frimware uppdateringen som inte hittar modemet?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: Fel flashad E220 :-(

Bu bör avinstallera allt som heter huawei osv osv. Och sen plugga in modemet och låta det installera sig, och sen testa flasha om igen.
Du kan flasha fram och tillbaka hur som helst, inget som ska låsa sig ;-)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Fel flashad E220 :-(

Patrik skrev:

Modemet dyker modemet inte änns upp i enhetshanteraren i Windows eller är det filen med frimware uppdateringen som inte hittar modemet?

Filerna för firmware uppdateringen hittar inte modemet

5

Sv: Fel flashad E220 :-(

Andreas skrev:

Bu bör avinstallera allt som heter huawei osv osv. Och sen plugga in modemet och låta det installera sig, och sen testa flasha om igen.
Du kan flasha fram och tillbaka hur som helst, inget som ska låsa sig ;-)

Väldigt skönt att höra att man skall kunna flasha hur som helst :-)

Lite orolig bara för att inte filerna hittar modemet, det fungerer att surfa nu även om modemet startar Telias program varje gång jag pluggar in modemet.

6

Sv: Fel flashad E220 :-(

Du kan flasha in generic dashboard så har du ett bra åtgångsläge.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Fel flashad E220 :-(

Nu har jag avistallerat allt med modemet o installerat om det

tyvär filerna hittar inte modemet....

Jag använder filen " E220Update_11.117.09.01.56.B268" och "HOST39.11.107.12.01.56_MAC11.201.03.03.56

Modemet heter nu i enhetshanteraren
"Huawei Mobile Connect - 3G Modem"

Flash filerna letar efter
"Huawei E220 HSDPA Modem"

Jag blir tokig.....

8

Sv: Fel flashad E220 :-(

testa dessa två först då.
http://www.upplasning.info/index.php?op … wei%20E220

Sen så borde tele2 kommit med någon ny dashboard tycker ja, men varför vill du ha den i huvud taget?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Fel flashad E220 :-(

Samma med denna filen....den hittar inte modemet

Dashboarden är inte så viktig, det viktiga är att bli av med Telias installationsfiler som ligger på modemet och startar installationen ovh Telias program varje gång jag ansluter det.

Är det någon som har varit med om liknande att modemet byter namn så det inte går att flasha tillbaka?

10

Sv: Fel flashad E220 :-(

Du har en dyr hockeypuck, verkar det vara!

11

Sv: Fel flashad E220 :-(

Elevatore skrev:

Samma med denna filen....den hittar inte modemet

Dashboarden är inte så viktig, det viktiga är att bli av med Telias installationsfiler som ligger på modemet och startar installationen ovh Telias program varje gång jag ansluter det.

Är det någon som har varit med om liknande att modemet byter namn så det inte går att flasha tillbaka?

Det är dashboarden = zero cd'n som är mjukvaran som installeras.
Firmwaren är bottenplattan som man inte märker av direkt, förutom när de kommer med diverse buggfixar eller när uppgraderingen från 3,6 till 7.2mbit kom.

De är lite annat på option modem där det enbart är en fil med allt.

Har flashat om bra många e220 modem och jag har faktiskt aldrig stött på ditt problem, haft tele2, telia, tre, generic.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: Fel flashad E220 :-(

Problemet tycks vara att modemet har bytt namn, jag har provat på andra datorer nu och det heter "Huawei mobile connect - 3G Modem" nu

Fattar inte vad som har hänt, kan jag ha påverkat detta??

Hade varit bra om det gick att återställa modemet till ursprungligt skick eller tvinga in drivrutiner, om man hade haft några...........

13

Sv: Fel flashad E220 :-(

Ny info!

Polaren har köpt ett likadant modem från 3 och se på fan.....det heter samma som mitt modem.

Huawei mobile connect - 3G Modem

Så det är inte det som är problemet...bara att filerna inte hittar modemet när jag vill flasha till Tele2 igen

Ingen som har en ide vad som kan vara fel..

Modemet fungerar bra men startar Telia partner eller vad det heter när det pluggas in i USB porten.