1

Tråd: "connection teminated" kan inte koppla upp.

Hej Expertpanelen!
Jag har ett liknande problem. som Bengt i tidigare tråd . Jag har skaffat Tele2 mob.bredband och fick ett Huawei E169 modem. När jag kör det i den Bärbara med Windows XP prof SP2 . kommer ett meddelande upp att "connection terminated". Jag antar att det är detsamma som Bengt talar om.
http://www.geting.se/image.php/181319-modem_dump.JPG

Modemet installerat på Bärbar problemdator i Enhetshanteraren
http://www.geting.se/image.php/181324-Tele2_modem_egenskaper.JPG


När jag installerar på den stationära fungerar allt bra. XP home SP3.
jag har ingen lust att formatera om datorn för att få modemet att fungera.

Jag ringde Tele2 supporten och berättade om problemet och gissa vad de svarade. Vi har inte support på dator problemen endast modemet. Jag sa att det är ett problem att installera deras modem men jag fick ingen hjälp- Tack för den!

Jag har haft 3's Huawei 220 installerat på problem datorn tidigare och då fungerade modemet utan problem. Jag av installerade det när jag lämnade tillbaka det efter provtid.

Vad kan det vara för fel.
/Lennart

2

Sv: "connection teminated" kan inte koppla upp.

Att avinstallera är egentligen bara halva jobbet gjort. Jag brukar radera själva mappen som innehöll filerna eftersom den har alla gamla profiler, osv. Dessutom kör jag www.ccleaner.com och sen startar om datorn. Efter det så installerar jag den nya modem. Prova det du med.

3

Sv: "connection teminated" kan inte koppla upp.

Hej. Samir. Tack för  förslaget.
Jag har kört ccleaner men även Tuneup2009 med alla dess funktioner att städa datorn med, rensa i registret efter felaktiga strängar etc. Men det har inte hjälpt.
Jag undrar om det kan hjälpa att köra Windows ominstallation utan att formatera. Rättar det till ev.saknade filer som jag kan ha raderat i tidigare städningar?

Vad kan felet vara ? Bengt löste problemet med att formatera om.
Jag kan inte se något som heter "RAS Async adapter" någon av datorerna.
Skulle den ligga i Enhetshanteraren? VAd skulle den ha med modemet att göra?

Jag vill komma till botten med problemet, har även försökt att finna något på Huawei.com men där fann jag inget som hjälpte. Drivrutiner etc.
Var ska jag göra?
/Lennart

4

Sv: "connection teminated" kan inte koppla upp.

Vad händer om du enbart kopplar upp via anslutningen som ligger bland nätverksanslutningar? Så man inte använder mjukvaran. Högerklicka på anslutningen tryck på ring upp. Kanske inte går att ha pinkod om man ska köra den vägen.

Btw, betalt räkningen?
Fick samma fel när räkningen hade hamnat fel :-)

testa stoppa in simkortet i en telefon och mata in apn inställningar och testa surfa i mobilen, så ser du om den kopplar upp.
Alternativ också testa på annan plats, få de kan vara nått lokalt problem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: "connection teminated" kan inte koppla upp.

Ta bort program byt till annan usb port kör in sofft rocka på igen ..