1

Tråd: P2P-nätverk

Hejsan

Jag har ett mobilt bredband (E220-modem) som jag delar ut genom P2P med en bärbar dator, 2 bärbara med Windows XP och en med Leopard. Mina bärbara datorer hittar nätverket och kan ansluta utan några problem. Mitt problem är (gäller främst datorerna med Windows XP) att jag ibland startar om datorerna som är anslutna till datorn som delar ut nätverket eller att de går i vänteläge och då kan jag inte längre surfa på nätet, förlorar alltså internetanslutningen. Detta kan jag lösa genom att gå och starta om datorn som använder USB-modemet. Jag har dock blivit irriterad och trött på att ständigt gå och göra detta. Min fråga är om det finns någon enklare lösning än att behöva starta om datorn som delar ut nätverket? Kan jag göra något på datorerna som ansluter till datorn som delar ut nätverket?

Jag har prövat att starta om datorerna som ansluter, stängt av och satt på WLAN:et på datorerna samt reparerat nätverket men inget fungerar.

OBS! Jag vet om att man kan köpa en router som löser mitt problem men själva meningen med detta är att jag inte ska behöva köpa en router.

Skulle bli glad för svar på detta problem.

Mvh

Pär

2

Sv: P2P-nätverk

Du delar bredbandet med Wlan om jag förstår dig rätt?
Innan jag köpte en router delade jag internetet via nätverkskabel och det krånglade aldrig.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: P2P-nätverk

Stämmer bra, jag delar via WLAN. Tack för tipset! Ska kolla upp detta smile Det jag själv luskat ut är att det är nå problem med standart gatewayen, men jag kan ingenting om detta hmm På google står det noll om detta:P

4

Sv: P2P-nätverk

Hej, Jag vet inte om jag är i rätt tråd...
Men jag undrar om man kan dela ut internet jag får från ett mobild bredband (iCON 505) med något annat en min datorn. Är det en sån router det pratas om. Hur funderar det?

Jag vill kunna få internet i en Ipod touch utan att ha dator på.

5

Sv: P2P-nätverk

Funkar t.ex. med en router.

Dovado UMR

Finns andra märken också som Draytek Vigor, D-link, osv men vet ingen annan router som stödjer just icon 505.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: P2P-nätverk

Tack