1

Tråd: Satellit spärrad SE-905?

Hej!

Kan börja med  att jag vet att det här är fel forum, men jag provar.
Har en C905 som jag tappade bort och har satellitspärrat den, samt. fått en ny på försäkringen, nu har jag återfunnit mobilen, men dock så fungerar inget ljud. Så jag tänkte, är den satellitspärrad i hela världen eller endast Sverige?

Vill ha mobilen för mobilt bredband när den väl är återfunnien (utan att jag ska ringa och låsa upp den, orkar inte krångla med dem än en gång). wink

Mvh

2

Sv: Satellit spärrad SE-905?

Den är spärrad över hela värden, det du får göra är att kontakta operatören som spärrade mobilen åt dig och kolla med dom hur man häva spärren, sedan beror det på vad du har för något avtal med ditt försäkringsbolag, ofta tillfaller den gamla telefonen försäkringsbolaget om den återfunna efter att du har blivit ersatt med en ny, men kontakta operatören som spärrat den om dom kan öppna den igen.

Det går inte att ha mobilen som modem om den är spärrad, du måste få spärren hävd för att den ska fungera i mobilnätet igen.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: Satellit spärrad SE-905?

Brukar inte det vara IMEI block?
Gäller i vissa länder som är med i "leken".

SE telefoner har varit lite speciella när det kommer till upplåsning.
Du kanske kan testa dessa typ.
http://www.fonefunshop.co.uk/Unlocking/ … oteusb.htm

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Satellit spärrad SE-905?

Andreas skrev:

Brukar inte det vara IMEI block?
Gäller i vissa länder som är med i "leken".

SE telefoner har varit lite speciella när det kommer till upplåsning.
Du kanske kan testa dessa typ.
http://www.fonefunshop.co.uk/Unlocking/ … oteusb.htm

Jo det är nog IMEI block jag har. Finns det något sida som visar vilka länder den är spärrad i? Jag är i Kroatien/Serbien denna sommar. Kan en lokal mobillagningsaffär låsa upp den?

5

Sv: Satellit spärrad SE-905?

Det ända sättet att få den att fungera är att en behörig mobiloperatör häver spärren efter att du tagit tbx polisanmälan om förlust av telefonen sedan kan operatören häva spärren.
Det man eventuellt (inte säkert att det ännes är möjligt) kan göra är att byta telefonens IMEI nummer vilket är olagligt att göra och sådana saker diskuterar vi inte på det här forumet.
Det går ju även att byta moderkortet i telefonen, men det är antagligen inte billigt.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

6

Sv: Satellit spärrad SE-905?

Den är spärrad över hela värden

det stämmer inte

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair