26 Senaste redigerad av Discover (2012-03-25 18:21:11)

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

roger.eriksson.c skrev:

comviq skriver inte att du måste reg sig på portalen alltså ett comviq konto jag framförde det till comviq i går natt på deras facebook sida

Comviq Hej Roger!
I paketet ingår ett värdebevis, Dagssurf. Om du skapar ett konto på vår hemsida och kopplar ditt Surfnummer dit så får du en kostnadsfri Veckosurf, det är denna som avses. Du får alltså både en Dagssurf och en Veckosurf!
Ha det bra! /Mattias
20 hours ago · Like
Roger Eriksson ok borde det inte stå om du skaffar konto på comviq så får du en vecka i stället för texten ovan
19 hours ago · Like
Roger Eriksson eller en dags surf ingår om du skaffar ett comviq konto så bjuder comviq på en vacka låter mycket bättre
19 hours ago · Like
Comviq Vi ber om ursäkt för att det är otydligt och kommer att föra din åsikt vidare. Informationen finns här: https://www.comviq.se/kundservice-faq-m … dband.aspx
Under fliken "Skapa konto".
Mvh Mattias
18 hours ago · Like

ser att dustin säljer E398 men den är då låst till tele2 och då lär den nog inte fungerar i comviq nät sammt programvaran som finns på comviq E398 skiljer sig åt?

hoppas att comviq börjar att sälja 4g i tele2 butikerna


Det är självklart valfritt om man vill registrera modemet eller ej.

E398 köpt av Comviq fungerar även med Tele2, mjukvarorna skiljer sig åt.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

27

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Discover skrev:

E398 köpt av Comviq fungerar även med Tele2, mjukvarorna skiljer sig åt.

då funkar följaktligen E398 låst till Tele2 även med Comviq-simkort ?

28

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Annars dc-unlocker

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

29

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

pererikl skrev:

Annars dc-unlocker

Och uppdatera sedan modemet  :-P

30

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

hackerman1 skrev:
Discover skrev:

E398 köpt av Comviq fungerar även med Tele2, mjukvarorna skiljer sig åt.

då funkar följaktligen E398 låst till Tele2 även med Comviq-simkort ?


Det bör det göra.

Har bytt bort mitt Tele2 E398 så jag kan inte testa.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

31

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

G-Man skrev:

Jag kör låsta tele2 med comviq sim på bla 398

Repiterar

32

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

ok då blir det tele2 e398 får läsa på hur man ändrar apn sammt ovriga inställningar/config för att få den att fungera i comviq
nät sammt fylla på det så provar jag comviq app i en samart phone då går det att ladda comviq surf 4g

tack för hjälpen

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

33

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Med comviq ★ e398 gav 22mbit tidigare.

34

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Jag har frågat Comviq flera gånger de senaste månaderna om det inte går att få bara ett 4G sim så jag kan fylla på med kontantvecka, månad... Det har inte gått men NU sedan en dryg vecka så säger de att det går bra men jag har inte fått något än.

Jag frågade i torsdags förrförra veckan och de skulle skicka men inget kom till torsdag förra veckan så då ringde jag och de hittade förstås INGET på mig. Skulle skicka igen och ikväll ringde jag då jag inget sett och de kollade och kollade men kunde INGET hitta nu heller, det KANSKE hade gått vidare till annan grupp.

Nu fick jag ärendenumret och skall ringa och LÖSA det här skiten med dem direkt imorgon bitti, förhoppningsvis är det skickat och jag har det i lådan imorgon men om inte så får de fan lägga ett på lådan direkt nu. Undermålig support som inte verkar ha koll på något.

De "föreslog" ena gången att det skulle komma fram säkrare om mitt namn stod på postlådan och inte bara adressen men jag sade att det är en sak mellan mig och posten, har inte missat någon post på fem år sedan jag flyttade hit men tack för tipset :-)

Idag talade jag också med Telia som var vänliga nog att upplysa mig om att det faktiskt gick att surfa över WiFi ofta också hemma om jag hade dålig täckning med mitt Telia 3G.... Å FAN, det hade jag inte tänkt på ;-)

Var hittar de alla support ungar som de matar med tomma floskler att läsa upp i luren?

35

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Telia hänvisade no till deras surfzoner som finns lite varstans via wifi.
Var också påväg att beställa ett 4g sim men verkar som att det inte går att få som kontantkort så jag gav upp.

36

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

nä, dom vill nog helst ha fast inkomst av 500:- i månaden med 10års bindningstid.

:-)

37

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Idag har jag rett ut frågan vidare ang. Comviq 4G beställning av endast kontantkort. Det tredje samtalet på nära två veckor som jag gjorde till dem igår gav resultatet att ett kort nu skall skickas till mig, jag fick bekräftan i mailen. MEN det stod att det var ett vanligt Comviq surf (vilket innebär 3G i min värld) så jag ringde dem och kollade.

Det skall vara 4G Ready säger de och det kommer att skickas idag, bra sade jag då har jag det den här veckan... vilket inte skulle stämma visade det sig.

De tipsade om att ringa WEB BUTIKEN och skynda på ärendet. Det gick inte att ringa dit, man blir kopplad till Tele2 växeln. Från Tele2 kopplade de mig till "web butiken" som visade sig vara Brightpoint i Göteborg...

Där sade man att några Comviq surf har man inte haft på flera veckor och det är inget på ingång till lager inom överskådlig tid. !

Ringde till Comviq igen och meddelade detta och då sade de att OM jag lyckades få tag i ett Comviq Surf för 3G med modem i paket på butik för 99kr så kunde jag ringa dem sen så skulle de kreditera mig de 99kr :na.

Pratade lite till med dem och fick fram att man ringer över Telia och surfar 4G över Telenors nät. Detta skulle innebära att trots att de redovisar full täckning där jag bor så kommer det inte att fungera då jag redan testat Telenor och jag fick ingen signal alls med dem. Även Telenor menade att jag skulle ha viss täckning men inte så god som Tele2/Comviq påstår (trots att de inte har något nät). Samma nät (Telenor) tre täckningskartor som visar olika, en med dålig täckning , en med bra täckning och en utan täckning alls....

Nästa fråga är egentligen bara denna, Var köper man en hagelbössa?

38

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

mobilaniad skrev:

Nästa fråga är egentligen bara denna, Var köper man en hagelbössa?

Hagelbössa går att beställa genom Boxers kundtjänst., binder du dig för 24 månaders leverans av ammunition så ingår hagelbössa utan extra kostnad.
Du kan också beställa tjänsten "hela huset" då kommer installatör och minerar upp till 4 rum i din bostad.
"Din plats i kön är....328, vi har ....1 handläggare som arbetar så snabbt som möjligt med att försöka ta sig ut från personaltoaletten."

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

39

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

haha

bra där.
:-)

40

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

ser att ica har sänkt priset på 3g startpakten från 99 till 69

Kom igång med mobilt bredband! Du får Startpaket Comviq Surf, Surfsticka, simkort och 2 veckors fri surf ingår

http://www.icamaxihemochfritid.se/comvi … alsearch=1

p,s varför comviq är sheep är för dom har dragit ned på servicen

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

41

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

vilken service?

:-)

42

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Vad ligger det för modem i de startpaket som ICA säljer?

43

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

ica erbjudande vet ej har inte sett vilket modem som följer med kan vara zte eller huawie

produkten ser nu att endast gå att beställa till den ica butiken som har den kvar Lagerstatus för butik Stockholm- Häggvik: Finns i butik

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

44

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

ROger: Menar du att endast Stockhol-Häggvik har den i Lager? För jag ser att t.ex Uppsala, Växjö osv har den i lager. Det går dock som du säger inte att beställa den till de butiker som inte har det i lager, exempelvis Västervik.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

45

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Freddesix skrev:

Vad ligger det för modem i de startpaket som ICA säljer?

säljer Ica 4G numera ?

46

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

hackerman1 skrev:
Freddesix skrev:

Vad ligger det för modem i de startpaket som ICA säljer?

säljer Ica 4G numera ?

Nej

har lagt in order på 3g modemet nu bra pris 69 mot 99

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

47

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

har hämta ut comviq paket i dag på ica nu när jag är hemma så ser jag på förpackningen en dagsurf ingår till värde 29:- så annonsen är fel där dom skriver två vecko surf ,,,en vecko surf om man reg fattar jag,,

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

48

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

modemet som följer med i paktet är ett zte modell mf102

nedladdning 3 Mbit/ uppladdning 0.3 Mbit/s

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

49

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Hej.Fick kontakt via facebook med comviq,Har beställt ett 4g simkort nu.Så får vi se om det kommer.

/Hertzman

Har ADSL 8mbit/s Telia och mobiltbredband universal 16mbit/s och Tre med 6Mbit/s

50

Sv: COMVIQ mobilt bredband kontantkort med 4G !

Har oxxå försökt beställa ett comviq kontant 4g sim endast kortet i några veckor nu...


Verkar va svårt att få ut ett, 4:e beställningen idag