1

Tråd: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

Hejsan, nu vet jag inte om jag har hamnat rätt men jag tror det big_smile
nu till mitt problem, jo det är så att jag har ett Mobilt bredband från telenor som sägs ska vara 7.2mbit visst tänkte jag att det kommer ju såklart inte ge fullt 7.2mbit, men jag hade vart nöjd om jag hade fått ut 2mbit. vilketsom så får jag ut 0.39mbit vilket jag tycker är otroligt irriterande, det står att jag är ansluten till Telenor SE HSPA, jag har hållit på en längre tid med datorer osv men jag kan ingenting om dessa nya trådlösa bredband, jag pluggar för tillfället i Fellingsbro kanske därför det är så lågt, men en polare som bor precis här bredvid har comviq mobilt bredband och han har 4mbit, otroligt tacksam för svar

Mvh Pettson

2

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

vilket APN använder du?

3

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte, där det står
Manuella Inställningar
Ändra APN:

och där är det bara blankt, så jag tror inte jag använder någon? har ganska dålig koll på dom här sakerna



Tacksam Pettson

4

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

prova : internet.telenor.se

5

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

Okej, jag ska prova det. återkommer när jag har provat!

6

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

tack Samir, för ditt snabba svar och för hjälpen dock så blev det ingen skillnad hastigheten ligger fortfarande kvar på 0.37mbit, visst jag bor inte i någon storstad, Fellingsbro ligger typ 3 mil från Örebro, men jag tycker inte att det ska vara så stor skillnad som från 7.2mbit->0.37mbit. det är lite extremt.


Tacksam Pettson

7

Sv: Sony Ericsson MD400 (Telenor)

Enligt Telenor's karta så är hela stan täckt bara med 384kbps.

http://www.telenor.se/privat/mobiltelef … index.html

Samma gäller för Tre, men Tele2 och Telia visar 6-10Mbps enligt deras kartor.