1 Senaste redigerad av Alexander (2009-08-18 18:11:13)

Tråd: Går det att surfa med tre mobilt bredband på en Telenor iPhone

Kontantpriser för Iphone 3GS
16 GB 6831 kr,
32 GB 7800 kr.
Dessa är operatörslåsta till Telenor (köps från Telenor).
http://butik.telenor.se/DefaultFullWidt … F6B2E547E6
Välj utan abbonemang.

Är det lätt att jailbreaka och låsa upp den så att man kan surfa med sitt tre mobilt bredband på den?
Om man skaffar Telenor mobilt bredband kan man då använda det på den utan att låsa upp den?

Någon som har tips om hur man kan ringa från en sådan mobil utan att behöva byta sim kort (exempelvis byta till ett kontantkort när man vill ringa).
Finns ju klonbara simkort (med mjukvara som knäcker ditt simkort och skapar en sim kopia).
Med ett sådant ska man teoretiskt kunna få in flera simkort i ett (både ring kontantkort + surf mobilt bredbands SIM).
Men det verkar lite vanskligt och vet inte riktigt om det går att köpa här i Sverige.

Funkar det att stoppa i ett Telenor kontantkort i telefonen (den Telenor låsta)?

Nån annan som har tips om var man kan inhandla den exempelvis olåst?
Schweiz, Italien och Belgien verkar vara möjligt.

Här schweizisk länk.
http://www.evenshop.ch/shop/index.php/i … e-3gs.html
1099 SFR (ggr 6.9 för SFR -> SEK, tar i lite) => 7583 spänn olåst men sedan kanske frakt  moms mm. tillkommer?
"sans simlock" = "olåst" på svenska.

2

Sv: Går det att surfa med tre mobilt bredband på en Telenor iPhone

Ang klonade simkort så tror jag de enbart funkar på 2G kort, dvs inte de simkorten vi har i dagsläget.

Ang iphonen som modem så skall de gå också.
Har själv en från England som är låst till operatören O2, och kör Tele2.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Går det att surfa med tre mobilt bredband på en Telenor iPhone

Tack Andreas.

Du är ett ess.
smile smile smile

4 Senaste redigerad av jonasolof (2009-08-24 15:58:17)

Sv: Går det att surfa med tre mobilt bredband på en Telenor iPhone

När jag åker hem till Belgien efter sommaren på Öland kan jag köpa olåsta iphones på Media Markt i närheten av där jag bor. Har söner i Sverige som kan förmedla. Jag återkommer när det kan funka. Hoppas bristen på iphones minskar till dess. Inköpspris 675 euro.

Jag köpte en 32 GB iphone 3 GS den 26 juni morgonen den släpptes. Har funkat helfint med svenskt och utländska kort under sommaren. Har dessutom en olåst belgisk 16 GB 3G och en upplåst svensk telia lur som jag jailbreakat. Men använder bara 32 GS nu, klart mycket snabbare och roligare.

Att jailbreaka eller köra med fake sim är struliga lösningar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5 Senaste redigerad av device_lost (2009-09-27 20:57:05)

Sv: Går det att surfa med tre mobilt bredband på en Telenor iPhone

eftersom det tydligen inte är postat så går man in i "settings" sen "network". där kan man aktivera "internet tethering". sen kan man köra via bluetooth eller usb kabeln.

vad allt heter på svenska får ni lista ut själva... men det är en standardfunktion sedan mjukvaru version 3.0.0.