1

Tråd: Telenor obegränsad surf överlåtes

Jag ska få fiber och ska stänga av mitt Mobila Bredband från Telenor
Vad jag vet så finns det ingen gräns ..har streamat Netflix dygnet runt i princip...
Jag har i alla fall surfat över 300 GB utan något har styps

Undrar om någon är intresserad .

Skicka pm ...ni har några dagar på er för annars stänger av det

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

2

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

Hur mkt kostar det per månad ? Går det att använda utomlands ?

Tyvärr tror jag marknaden är ganska liten nu.
Jag har själv Telenor's obegränsade mobilabonnemang + surfkort i en router, helt obegränsat + 100 GB utlandssurf.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

449 kr ...vet inte om det går att använda utomlands...jag tänker ta bort min annons ...har märkt att det inte är attraktivt längre...Tele2 har ju likvärdigt ..och Tre också ..

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

4

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

Discover skrev:

Hur mkt kostar det per månad ? Går det att använda utomlands ?

Tyvärr tror jag marknaden är ganska liten nu.
Jag har själv Telenor's obegränsade mobilabonnemang + surfkort i en router, helt obegränsat + 100 GB utlandssurf.

Hur mycket betalar du för det?

5

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

Job skrev:
Discover skrev:

Hur mkt kostar det per månad ? Går det att använda utomlands ?

Tyvärr tror jag marknaden är ganska liten nu.
Jag har själv Telenor's obegränsade mobilabonnemang + surfkort i en router, helt obegränsat + 100 GB utlandssurf.

Hur mycket betalar du för det?

519 kr/ mån för huvudabonnemanget & sedan 69 kr för varje extra datakort, har 2 st.
Huawei B525 köper jag av Telenor för 70 kr / mån. Mkt billigare än att ha fast bredband (kan ha fiberabonnemang).

Dessutom är det fri surf, inget sms för att fylla på surfen efter 20 GB som Tele2 har, sånt är bara löjligt.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

Discover skrev:
Job skrev:
Discover skrev:

Hur mkt kostar det per månad ? Går det att använda utomlands ?

Tyvärr tror jag marknaden är ganska liten nu.
Jag har själv Telenor's obegränsade mobilabonnemang + surfkort i en router, helt obegränsat + 100 GB utlandssurf.

Hur mycket betalar du för det?

519 kr/ mån för huvudabonnemanget & sedan 69 kr för varje extra datakort, har 2 st.
Huawei B525 köper jag av Telenor för 70 kr / mån. Mkt billigare än att ha fast bredband (kan ha fiberabonnemang).

Dessutom är det fri surf, inget sms för att fylla på surfen efter 20 GB som Tele2 har, sånt är bara löjligt.

Också jag har, snart, möjlighet till fiber men väljer att stanna kvar med det mobila bredbandet.

Jag har just Tele2 men har bara vid två tillfällen kommit upp i 20 GB på ett dygn och störs därför inte av det. Jag betalar 349:-/månad och då ingår ett extra datakort. Och för ytterligare ett betalar jag sedan 19:-/månad.

Absolut helt obegränsat är naturligtvis att föredra men att för 349:- i månaden ha ett obegränsat mobilabonnemang + ett obegränsat mobilt bredband gör att jag inte har någon tanke på fiber.

7

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

Job skrev:
Discover skrev:
Job skrev:

Hur mycket betalar du för det?

519 kr/ mån för huvudabonnemanget & sedan 69 kr för varje extra datakort, har 2 st.
Huawei B525 köper jag av Telenor för 70 kr / mån. Mkt billigare än att ha fast bredband (kan ha fiberabonnemang).

Dessutom är det fri surf, inget sms för att fylla på surfen efter 20 GB som Tele2 har, sånt är bara löjligt.

Också jag har, snart, möjlighet till fiber men väljer att stanna kvar med det mobila bredbandet.

Jag har just Tele2 men har bara vid två tillfällen kommit upp i 20 GB på ett dygn och störs därför inte av det. Jag betalar 349:-/månad och då ingår ett extra datakort. Och för ytterligare ett betalar jag sedan 19:-/månad.

Absolut helt obegränsat är naturligtvis att föredra men att för 349:- i månaden ha ett obegränsat mobilabonnemang + ett obegränsat mobilt bredband gör att jag inte har någon tanke på fiber.

För mig är Telenor mer fördelaktigt än Tele2, som bättre roaming utomlands & mer EU-surf.

Har nu även Telenor's tv-tjänst vilket jag har 5 månader på mig att testa till nedsatt pris (149 kr / mån). Efter det blir det nog uppsägning iaf då jag kollar så lite, men bra att ha nått vettigt tidsfördriv nu under vintern.

Jag vill inte ha fiberabonnemang trots att jag har fiber indraget, mkt billigare med obegränsat 4G.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

jag vill inte ha 4G alls ..min mast där jag bor är 900 mhz och det går aldrig fortare än 25 mb på 4G . för det mesta går det fortare med 3G ..då kommer jag upp i 30 mb ibland...4G är överbelastat här...så fiber slår allt...jag kan inte begripa hur ett 4G AB kan vara billigare än 100 mb fiber ? nu menar jag utan TV kanaler och fast telefon ..!! ett 100 mb AB fiber finns ju för t.ex 238 kr på Bredband 2
det finns inga begränsningar på något fiber AB ...

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

9

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

goliat skrev:

jag vill inte ha 4G alls ..min mast där jag bor är 900 mhz och det går aldrig fortare än 25 mb på 4G . för det mesta går det fortare med 3G ..då kommer jag upp i 30 mb ibland...4G är överbelastat här...så fiber slår allt...jag kan inte begripa hur ett 4G AB kan vara billigare än 100 mb fiber ? nu menar jag utan TV kanaler och fast telefon ..!! ett 100 mb AB fiber finns ju för t.ex 238 kr på Bredband 2
det finns inga begränsningar på något fiber AB ...

Det har att göra med vad man har för behov, naturligtvis. Och med att mobiloperatörerna bakar in olika saker i abonnemangen vilket gör att du, om du har behov av mer än enbart ett bredband för hemmet (vilket nog de flesta har i dag - mobilabonnemang t ex) kan få kraftiga rabatter... Som i mitt fall där jag har behov av ett mobilabonnemang där allt är obegränsat, ett bredband i hemmet där datamängden är obegränsad, och ett bredband i stugan (som ju naturligtvis gärna får vara obegränsat det också:). Då jag kan få allt det för 368 kronor i månaden finns inget fiberabbonemang som kan konkurrera. Särskilt inte när jag får ut mellan 50 och 60 Mbit per sekund på bredbandet hemma.

Som grädde på moset har jag då också 30 Gig/månad att surfa för i alla EU/EES-länder samt fria samtal/SMS/MMS även där. Och, dessutom kommer man som kund hos Tele2 åt deras rabatterade telefoner/surfplattor/routrar mm. För mig personligen handlar hårdvaran jag köper via Tele2 om besparingar på flera tusen per år. Det har faktiskt blivit en avgörande faktor till varför jag stannat hos Tele2.

Summa summarum: det skulle kosta mig runt 8000:-/år att byta operatör. Men det är naturligtvis beroende på att jag har just de behov jag har.

10

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

det verkar som många åker till utlandet för att sitta och surfa med sin telefon ..det där med EU/ESS är inte viktigt för mig ...själv skulle jag "glömma" mobilen på hotellrummet....en del tar nog aldrig "semester" från sin mobil ...tycker folk borde koppla av mera.

jag ska ha 500 mb fiber för jag bor ju inte ensam i huset. 4G var en pina det sista för bandbredden räcker inte till med Netflix med flera användare i huset

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

11

Sv: Telenor obegränsad surf överlåtes

goliat skrev:

det verkar som många åker till utlandet för att sitta och surfa med sin telefon ..det där med EU/ESS är inte viktigt för mig ...själv skulle jag "glömma" mobilen på hotellrummet....en del tar nog aldrig "semester" från sin mobil ...tycker folk borde koppla av mera.

jag ska ha 500 mb fiber för jag bor ju inte ensam i huset. 4G var en pina det sista för bandbredden räcker inte till med Netflix med flera användare i huset

Inte tänkt på att det finns folk som jobbar utomlands ? Alla åker inte på semester när de lämnar Sverige...

Och 500 mb låter snålt, är ju bara ca 5 tim webbradio så är det slut, finns det ens fiberabonnemang med begränsad surfmängd ? Eller du kanske menade 500 Mbit/s ? ;-)

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.