1 Senaste redigerad av Discover (2018-06-27 02:04:07)

Tråd: "Framtidens nät" erbjudande.

Telia har ju haft ett erbjudande främst för dem vars koppartråd tas bort. Det har varit olika erbjudanden genom tiderna, men nu har dem äntligen kommit med obegränsad surfmängd, dessutom till vettigt pris.

T.ex Bredband via mobilnätet Plus, 499 kr då är det ingen hastighetsbegränsning (man får det som nätet klarar på platsen) samt fri datamängd / obegränsad surf.

https://www.telia.se/privat/aktuellt/fr … Section_05

Jag har beställt och passade då även på att beställa en batteribackup till den router som medföljer, dock osäkert hur lång tid batteriet kan driva routern vid strömavbrott, dock bättte än inget :-)

Hemma: Huawei B525 med obegränsad surf från Telia.
Bärbart: ZTE MF971V med sim-kortet från B525 + 2 st SMARTEQ magnetfotsantenner vid behov.
Mobil(t): Galaxy S8+ & Telia komplett 20 GB.
Extra: Net1 20 GB för 49 kr/mån. WiFi-samtal med Telia. Huawei E5186 med Telia surfanslutning för iot.

2

Sv: "Framtidens nät" erbjudande.

Skulle vara kanon för mig, men det vad jag förstår så gäller det endast personer som har tidigare har haft deras koppartjänster, stämmer det?

3

Svarar på min egna fråga. Det går utmärkt att teckna abonnemang utan att man är Telia kopparkund. Tack för tipset, även jag tecknat Telia Mobilt internet Plus.

4

joabor skrev:

Svarar på min egna fråga. Det går utmärkt att teckna abonnemang utan att man är Telia kopparkund. Tack för tipset, även jag tecknat Telia Mobilt internet Plus.

Enligt Telia själva är det enbart de som blir av med sin kopparaccess eller de vill beställa men som inte kan få en sådan som skall erbjudas Bredband Plus. Kanske har de ändrat på detta nu? Går man in på Telias hemsida finns möjligheten att beställa Bredband Plus inte med utan det är max 100 GB per månad som erbjuds.

5

Som vanligt verkar det bero väldigt mycket vem man råkar få prata med. Egentligen är nog tanken att "Framtidens nät" bara skall erbjudas till kunder som blivit av med koppartråden. I praktiken är det upp till den säljare man kommer i kontakt med. Vissa bryr sig inte om att fråga så mycket utan tar bara emot beställningen utan att kolla upp om man ev. tillhör kategorin som blivit av med koppartråden.

Finns lite diskussioner här:
https://swedroid.se/forum/threads/framt … rf.157543/