1

Tråd: Tillfälligt mobilt bredband

Jag har Comhems fasta bredband med router. Ska nu på semester till Visby i två veckor och det visade sig att det inte finns bredband på adressen. Vad jag förstår finns inget bra alternativ till mobilt bredband för mig under dessa två veckor. Måste ha med mig datorn av en anledning. Så vad kan jag göra för att lösa problemet?

2 Senaste redigerad av svenix (2017-07-22 11:26:32)

Sv: Tillfälligt mobilt bredband

Jag antar att du inte har någon utrustning sedan tidigare?
Du kan köpa detta paket för 399:- inkl. en veckas surf (10GB):
https://www.kjell.com/se/sortiment/dato … ket-p97300

Sedan kan du fylla på med en vecka till för 99:-.

3

Sv: Tillfälligt mobilt bredband

Jag har en router för fast bredband. Är den användbar, ursäkta min okunskap inom det här området? Eller måste jag köpa en ny router? Vilken typ av router skulle räcka tror du. Det handlar bara om två veckor. Vill att man ska kunna svt play t ex? Tack för din återkoppling.

4

Sv: Tillfälligt mobilt bredband

cecilia skrev:

Jag har en router för fast bredband. Är den användbar, ursäkta min okunskap inom det här området? Eller måste jag köpa en ny router? Vilken typ av router skulle räcka tror du. Det handlar bara om två veckor. Vill att man ska kunna svt play t ex? Tack för din återkoppling.

Den routern du har för fast bredband går inte att använda för mobilt bredband.

I det paketet jag föreslog för 399:- så ingår det en liten smidig router för 4G mobilt bredband som du enkelt kan ta med dig.
Det ingår också 10GB surf. Det räcker till att titta på play-TV c:a en dryg timme per dag i en vecka. Sedan kan du köpa olika typer av påfyllningar. Den påfyllning jag föreslog för 99:- innehåller 5GB data vilket kan vara i minsta laget om du vill kunna titta på play-TV varje dag, då kanske du ska välja en större påfyllning.

Mitt råd är att börja med startpaketet och se hur länge de medföljande 10GB räcker. Sedan kan ni bedöma vilken påfyllning ni vill köpa.

5

Sv: Tillfälligt mobilt bredband

Ser nu att du postat detta under Tele2, jag vet inte om du specifikt önskar dig Tele2?
Det paket jag föreslår för 399:- innehåller ett SIM-kort med 10GB surf från Tre men det går att sätta in SIM-kort från annan operatör om så önskas.

6

Sv: Tillfälligt mobilt bredband

Då köper jag din rekommenderade paket hos Kjell o Company. Tack för din hjälp!:)