1 Senaste redigerad av terminator (2017-04-20 18:25:07)

Tråd: Tele2 lanserar obegränsad data

Tele2 släppte under dagen nya abonnemang. I det dyraste (499:- per månad) ingår obegränsad datatrafik och även ett extra data-SIM, även det med obegränsad datatrafik. Ytterligare obegränsade data-SIM kostar 19 kronor styck per månad och man kan max ha 9 extra kort per huvudabonnemang.

Tyvärr har abonnemanget en datapot på 5 GB varje dag. När dessa 5 GB är förbrukade skickar man ett SMS för att fylla på 1 GB till. Dessa SMS kan man skicka hur många gånger som helst och varje gång fyller man på 1 GB data utan någon extra kostnad. Potten räknas över alla SIM-kort och man fyller på samtliga kort via huvudkortet.

http://www.tele2.se/handla/mobilabonnemang

2

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

Försöker hitta det finstilta där det står 5 gig om dan.

3

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

Öppnade ett abonnemang och verkar vara nått som gör att det bara går att köra på, 100 GB över natten utan ett enda sms

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

De verkar ha ändrat sin policy. Nu får man 300 GB i månaden och sedan 100 GB påfyllning hur många gånger man vill, kostnadsfritt.

5

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

Vart står det om 300gig? Sen 100 /fyllning?

6

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

mattiaxen skrev:

Vart står det om 300gig? Sen 100 /fyllning?


http://www.swedroid.se/forum/index.php?posts/2064067

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

Jag uppgraderade mitt abonnemang från 100gb till obegränsat och efter det startade min AVM 6820 router om, efter det rapporterar routern att den maximala hastigheten är 80 ner och 40 upp, när den innan rapporterat 150 ner och 50 upp, jag ringde tillbaka och nergraderade till det gamla 100gb och fick tillbaka 150 ner och 50 upp. Man får inget gratis, graderar du upp till obegränsat får du en lägre hastighet ner.
Jag brukar ligga på 120 ner och 30-35 upp på 100gb abonemanget.

8

Sv: Tele2 lanserar obegränsad data

Personligen kunde jag inte bry mig mindre ifall det är 80 eller 150 bara jag slipper bry mig om att ungarna ser för mycket youtube etc.
Nu kommer jag iofs från net1 fri med 2-10Mbit så unlimited med lite mera kräm var efterlängtat här i skogen.
(Har nu ca 30 Mbit med tele2 routern uppe på ett skåp gömd för frugan men funkade utan problem att strömma 4k film så får duga)