1

Tråd: Till alla er som har haft problem med Telenor(BBB) och SE MD 400.

Hej,

Som många andra har jag haft problem med mitt Telenor/BBB abonemmang. Trots allt att jag har haft hög signalstyrka så går internet ner av sig själv alldeles för ofta (var tredje minut vid vissa fall). Nu tror jag att jag har en lösning.

Jag testade modemet Sony Ericsson MD400 på två av mina datorer, en med vista och en med XP. Men samma problem uppstod.

Visst blir man frustrerad? Blängde lite elakt på min förlängningskabel, ja just det den som är en grenad USB kabel som kom med i BBB paketet. Kopplade in BÅDA USB kontakter i min dator och den tredje naturligtvis in i modemet. Och som ren magi så fungerar det nu helt utan problem. Visserligen har det bara gått två dar, men uppkopplingen har aldrig fungerat så här bra! Den lille fan behövde nog helt enkelt lite mera ström.

Kan ju vara tråkigt att behöva ta upp två av sina USB portar, men hellre det än ett oanvändbart internet. Rekommenderar er alla att prova den metoden!

2

Sv: Till alla er som har haft problem med Telenor(BBB) och SE MD 400.

Varje USB port ger ut 0.5A. Det är säkert så att den behöver runt 0.6-0.7A för att få maximal effekt.

3

Sv: Till alla er som har haft problem med Telenor(BBB) och SE MD 400.

Samma som Huawei's E220 modem då alltså.
Behöver ofta matas från 2 usb portar för att hålla sig vid liv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Till alla er som har haft problem med Telenor(BBB) och SE MD 400.

har kört båda kablarna i datorn länge fast med kvarstående problem... Ska be om ett nytt modem fast annan modell