1

Tråd: Komma åt bryggat modems webconfig

Wi-fi komponenten suger fett i mitt D-Link 4G modem(DRW-923) så jag har införskaffat en ASUS router med 5G stöd(RT-AC51U).

Jag bryggar D-linken under LAN Advanced>NAT>Bridge Mode samt stänger av wi-fi under Wi-Fi Settings>edit>Enable SSID. Och för säkerhets skull Wi-Fi Advanced>Transmit Power>0%. Efter detta kopplar jag modemets LAN-port till Asus:ens WAN port, och Asus:ens LAN-port till datorns nätverkskort.

Allt funkar fint efter detta förutom att jag inte kommer åt D-linkens web-config på 168.192.0.1 utan att dra om sladdarna. Kan man göra något åt detta?

2

Sv: Komma åt bryggat modems webconfig

juh och med du bryggat så blir dwr-923 som bara ett modem som inte gör nåt annat än delar till asusen och asus routern är då den enda du kommer åt då genom lanadress , om du nu inte byter kabeln till dwr-923 ,

har samma fenomen då jag kör med dovado go och min asus router , då kommer jag inte åt dovado längre utan bara asus routern. Men smartast vore om du kan, att köra wifi också på dwr-923 så du kan komma åt den om du ska konfigurera om nåt ,

Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st  Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi

3 Senaste redigerad av markanini (2015-12-12 10:41:45)

Sv: Komma åt bryggat modems webconfig

Hett tips altså^^. Blir till att komma åt webconfigen med telefonen. Tusen tack!
EDIT: Gick även att komma åt 192.168.0.1 med datorn. Man kan lämna Transmit Power på 0% på D-linken och fortfarande komma åt configen utan att det stör andra wi-fi signaler. *tummenup*