1

Tråd: Datorn hittar inte USB-modemet....

Hej!
Jag har mobilt bredband från Bredbandsbolaget/Telenor som jag försöker få att fungera. Den installerar sig så fint, men när jag ska köra så hittar inte min dator USB-modemet. Jag har ringt supporten och de har ingen aning om varför det inte fungerar. Modemet fungerar på en annan dator, men inte på min sad Jag har en gammal Dell Latitude D600. Är det någon som kan hjälpa mig att nysta i detta? Jag har avinstallerat och installerat om massor med gånger och det hjälper inte ett dugg.

Ett tag tänkte jag att det var USB-porten, men jag kan köra andra grejor där och det fungerar bra. Känner mig irriterad och hjälplös.

2

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

Vad händer när du stoppar i modemet i USB-porten? Får du upp något meddelande? Kan du ta ett screenshot på hur det ser ut i Enhetshanteraren?

3

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

När jag stoppar i modemet dyker det upp i enhetshanteraren och ser ut enligt bif fil. (obs, jag har norskt windows, därför är det lite lustiga ord....)

Varje gång jag har installerat modemet får jag ett felmeddelande i slutet av installationen där det står att "enheten kommer kanske inte att fungera som den skall", men jag får inget meddelande om vad det är som är fel och vad det är som inte kommer att fungera.

Hm, jag fattar inte ens hur jag ska kunna ladda upp mina bilder sad

4

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

Låter som drivisarna krånglar.
Kolla om du har senaste mjukvaran i den " på den datorn som de funkar på" annars uppgradera.

Bilder kan du ladda upp här just nu, http://imageshack.us/

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

Testade modemet på den datorn det har fungerat på förut. Plötsligt fungerar inte modemet där heller, får samma fel "hittar inte usb-modem". Tänker nog be Telenor om ett nytt modem, för det verkar som om detta är lite knasigt...

6

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

jag har samma problem som di gtror jag. fick du något nytt modem?

7

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

Hade liknande problem idag fast med ett Option GT Quad insticks-kort så det är inte säkert att det är samma problem men kan vara värt att undersöka:

http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=187

Tråden är ju ganska gammal nu så det kanske är frid och fröjd men man vet aldrig.. smile

mvh
/Groggen

8

Sv: Datorn hittar inte USB-modemet....

Jag har samma problem som trådskaparen.

Stoppar i dongen (icon 225), installtionsprogrammet går igång men stannar vid "Söker efter enhet"

Modemet blinkar svagt hela tiden, har av-aktiverat windows brandvägg, avinstallerat virusprogrammet och inaktiverat alla nätverksanslutningar (2 st: 1 st 1394 och 1 st nätverkskort)

Datorn är ett hemmabygge modell äldre med WinXP.

Behöver ni mer info så är det bara att fråga, vill inte prata med stackarna på Telenors kundtjänst igen...

Andreas: Vilka drivrutiner menar du?