1

Tråd: En gång för alla. DWR 923 som modem + extra router

Min DWR 923 fungerar under all kritik. OK 4G fungerar men det trådlösa nätet är ett skämt.

Sagt och gjort igår köpte jag en Apple Extreme på öppet köp för att testa. Jag läste de trådar jag hittade om DWR 923.

* Uppdaterade 923 till mjukvara 1.4.18.37 (hittar ingen nyare)
* Sätter den i bridge mode.
* Kopplar in min router via wlan (även testat lan)
* ??? Inget verkar fungera.

Finns det ngn klockren guide på exakt vad man ska göra?
Har även provat att sätta routern bara via lan och ingen bridge men det fungerar inte det heller.

Ngn som faktiskt fått detta att fungera, eller är det bara att lämna tilbaka airporten?

2

Sv: En gång för alla. DWR 923 som modem + extra router

Det bör fungera direkt om du tar lan från lan porten på dlinken till WAN porten på Applen.
Sen bör det funka att sätta bridge mode så den får den publika ipn presenterad till applen istället.

De blir lätt fel om man kör dubbel nat och båda routrarnas gateway är samma t.ex. 192.168.0.1.
Helst vill du bara att en agerar router/DHCP.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: En gång för alla. DWR 923 som modem + extra router

Om jag sätter en sladd mellan d-link lan och applen wlan så hamnar apple i "bridge" då kan jag ansluta tex en ipad mot dess trådlösa och nå nätet men inte min pc (vet ej varför). Kollar jag på bridge på dlinken fungerar inget alls.

Ngn som fått allt att fungera och kan gå igenom vilka inställningar de gjort?

4

Sv: En gång för alla. DWR 923 som modem + extra router

maltemus skrev:

Om jag sätter en sladd mellan d-link lan och applen wlan så hamnar apple i "bridge" då kan jag ansluta tex en ipad mot dess trådlösa och nå nätet men inte min pc (vet ej varför). Kollar jag på bridge på dlinken fungerar inget alls.

Ngn som fått allt att fungera och kan gå igenom vilka inställningar de gjort?

Vad menas här lan till wlan går ju inte.