1

Tråd: Fick hem en ny tab på prov idag

Fick hem en ny tab på prov idag,
Och jizez va den är snabb !
16cpu @ 2,3ghz
Endast 6 gpu :-(
8gb 'ram' :-(
Samt 128gb lagring (är ett ssd minne/disk som är utbytbar, msata kontakt och trycks i från sidan på detta ex)
Full HD skärm med mumma ;-)
Samt 3kanalersljud riktat åt samma håll som skärmen.
Full HD videokamera(film) med zoom, påstås vara mekanisk men jag är tveksam pga måtten(ska dissikeras)
Testar fnv batteritiden med max belastning via GL
Skrollar m.m som en i padda fast det är Android samt extremt snabbt start(sparar på ram el ssd)
Går att kopplaihop flera skärmar ala 80tal och köra super wiiiidescreen via widi/wifi/bt.
Har plats för två USim, samt tomtutrymme för vad jag förmodar ett modemkort.
Sjuk pryl !
Bara asgarvar.

2

Sv: Fick hem en ny tab på prov idag

Personligen tyckte min 6-åring att denna var oslagbar!

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi … 9871.7986/

Det är mycket mobil för en tusenlapp (inkl. frakt!).  ;-)

3

Sv: Fick hem en ny tab på prov idag

Kan det sitta en Qualcomm Snapdragon 80* propp i den ? smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Fick hem en ny tab på prov idag

Den lg luren är ok, bortsett från att det är Android v2.3 (Gingerbread) och 4G band = LTE enl specen,
Undrar vilken frekvens LTE kan vara :-)

Bästa är att det är vanligt simkort, inget sönderklippt skit ala äpple eller sumsum... osv

Mini, micro, nano, pico och sedan i nästa ifön ?

5

Sv: Fick hem en ny tab på prov idag

Ställerinden med yttre skärm via 'wifi', hela paddan blir tgb enbart.
Fortfarande gnäller svt-play-skräpet att man inte får titta via mobilenhet... störtlöjligt svt !
Lite haxx, så går det iaf... :-)

Petade i ett lte kort, fick inte plats helt, någre fästhål ska trimmas för fast montage, inte genomtänkt tycker jag, men antar det handlar om inlåst hårdvara som ska vara monterat från fabrik så... iaf modemet stöder bara första gen lte, samt 2600mhz så obrukbart normalt. Skulle få kort skickat enl nya se spec, om det kommer.
Ger förväntad hastighet med sladdantennerna dinglande.

Påpekade det vanliga.
- Laddning via usb önskvärt, med/utan nuvarande specialkontakt. Kanske är lagkrav i EU... då den funkar som mobil.
- Uppstart i rootatläge enbart nu, borde åtgärdas och finnas kvar som 'option' då vissa appar gnäller.
- Mekaniska knapparna känns sådär, för rackiga/plastiga och stickerut förmycket.
- virituella knappar på kanten som byter plats när den roteras, bra ide men sargen blir onödigt bred? Samt svårt att veta vad som är upp/ner då vissa appar inte hajar att mobiler/tabbar kan vridas fritt... samt vid användning med yttre skärm kan allt hamna uppÅner.
- Batteritiden är ok, 15timmar surf via wifi anser jag vara ok.
- Går att välja batteriläge för att öka batteritiden markant.

Jag efterfrågade yttre antennanslutning - blidde nej.
Antar design nissarna vill ha det högblankt och slätt :-)
Utbytbart batteri - blidde nej fnv, så kanske.

Sedan var det lite saker som inte passar här så.

Klart steg upp med 4k ;-) och mumma.
Cpu/gpu ätande spel på full upplösning, med hög fps.
Kan inte klaga, men det äter batteri i detta läget/spelen, andra tabbar med samma spel på lägre upplösning brukar inte gå så länge så... är likvärdigt, minst.
Hela baksidan är limmade batterier.