1

Tråd: Vilken operatör har högst datamängd?!

As topic. Väntar ännu på fiber ska dras in i fastigheten där jag bor, och att låsa sig med ett ADSL för pinsamt mycket pengar varje månad, för ca 6-7 mbit är inget alternativ. Således kommer jag förlita mig på mobilt bredband varje månad.

Har Tele2 just nu, vilka erbjuder 50GB. Finns det NÅGON annan operatör som erbjuder en högre datamängd i 4G nätet? Trots att jag INTE håller på med några olagliga aktiviteter tar dessa 50GB slut relativt fort - det blir en hel del streaming i HD kvalité, osv osv.

Tacksam för svar. smile

2

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Det är väl 3, de erbjuder 100 GB / månad för under 200 kr.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Ska kika lite närmare på tre - även om de inte surfar i 4G nätet, så är det väl bättre än ADSL antar jag. Men hur får du fram ett pris på 200 kr / månad? När jag kikar på deras 3Maxfart Fri surf så tar dem ju 399 för det?

4 Senaste redigerad av Discover (2013-11-24 18:27:52)

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

De har 4G, men kanske inte finns täckning där du befinner dig ?


Ja, deras 3G nät är snabbt, brukar ligga på 15-20 Mbit/s.

För att få 100 GB för 199,50 kr så kolla detta erbjudande:

https://www.tre.se/privat/bredband/rout … 16900,1_13


Vill du inte ha bindningstid så är 3Bredband kontant att föredra, då får du 100 GB för 299 kr.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

STORT tack för att du hjälpte mig hitta detta erbjudande! Skall handla och teckna på stört! big_smile Följdfrågan nu är ju om man kan använda sim-kortet från 3 i den vita routern B593 (tror jag den heter?) från Tele2? Antar att det är lite bättre antenner i den, jämfört med den lilla dosan som tre tillhandahåller?

6 Senaste redigerad av idgforum (2013-11-24 19:02:23)

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

24 månader bindningstid = ca: 4776 kr. Är det inte billigare att fylla på data från Tele2?

För dig som surfar mycket, och vill surfa ännu mer!

När den datavolym som ingår i ditt mobila bredbandsabonnemang är förbrukad så begränsas hastigheten på ditt abonnemang. Till vilken hastighet du begränsas beror på vilket abonnemang du har.

Om du vill köpa extra datavolym kan du enkelt göra det på sidan Mer surf. Den extra datavolym du köper till gäller resten av kalendermånaden. Överskjutande datavolym nollställs vid kalendermånadsskifte.

Vi erbjuder en mängd alternativ och priser beroende på hur mycket data du behöver.

http://www.tele2.se/mersurf.aspx

7

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Som det är just nu snittar jag ca 50 GB på 2 veckor. Således blir det antagligen (får ej upp de "mer surf" erbjudanden tele2 erbjuder mig då jag ej sitter på det mobila bredbandet just nu) dyrare att fylla på bredbandet varje månad. Men som sagt, skall kika på det i efterhand. Med tanke på att fiber förhoppningsvis finns att tillgå innan sommaren nästa år så blir ju trots allt 24 månader lite för lång tid, även om det är ett fruktansvärt billigt erbjudande för tillfället... Hade man kunnat använda B593 routern från Tele2, med simkortet och abonnemanget från 3 - så hade ju det varit underbart...!!

8

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Det är bara att låsa upp routern och köra. Du bleve inte den förste.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

9

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Lite OT i min egen tråd kan tyckas, men hur låser man upp B593 från Tele2 då? Behöver man köpa program och skit, eller kan man bara ringa Tele2 och be dem lösa det åt mig? Sökte runt lite och hittade någon tråd som beskrev att man skulle ladda ner och installera en ny firmware innan man kunde låsa upp den med något program man köpte?

10 Senaste redigerad av careface (2013-11-24 20:27:57)

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

För att låsa upp din B593 kan du kolla efter upplåsningskoder på Tradera t.ex eller kolla här: http://unlock4modem.in/ en upplåsningskod kostar 2,38 USD. Detta blir även det mest prisvärda sättet att göra på för att få tillgång till 4G-nätet, hos 3 kostar det ju 399kr/månad om du vill få 4G.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

11

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

careface skrev:

För att låsa upp din B593 kan du kolla efter upplåsningskoder på Tradera t.ex eller kolla här: http://unlock4modem.in/ en upplåsningskod kostar 2,38 USD. Detta blir även det mest prisvärda sättet att göra på för att få tillgång till 4G-nätet, hos 3 kostar det ju 399kr/månad om du vill få 4G.


Är väl bättre att ta 3Bredband kontant och få 100 GB för 299 kr om man inte vill ha bindningstid ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

12 Senaste redigerad av careface (2013-11-24 21:40:47)

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Discover skrev:

Är väl bättre att ta 3Bredband kontant och få 100 GB för 299 kr om man inte vill ha bindningstid ?

Jo, sant. Dock behöver man köpa till extra 4G-hårdvara om man inte redan har det och priset kan ju ändras när som på ett annat sätt än vad det kan för abonnemangen. Men det är mycket mer prisvärt än ett obundet abonnemang.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

13

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Jag ser att Tre erbjuder 4G med kontantkort 3 Bredband Kontant. Jag har redan 4G-modem så nu behövs bara en basstation som ger täckning hos oss också ... Det blir kanske tvunget att flytta huset - det är väl det mobilt bredband betyder :-).

14

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Stort tack för alla tips jag fått! Kommer bli som så att jag köper en upplåsningskod från ovan angivna site, samt det erbjudande med 3Maxfart Fri surf á 200 kr per månad. Då vi ändå använder det mobila bredbandet ute på landet, så kommer denna månadskostnad ändå behöva täckas in, så att säga - och blir med andra ord inte en onödig utgift.

Kan jag få en sista bekräftelse innan jag beställer på att det ÄR möjligt att låsa upp B593 från Tele2 och använda sim-kortet från Tre i modemet istället?! Känns så ofattbart att lösningen kunde bli såhär bra - så jag frågar i alla fall. Skadar ju inte att tänka efter före, så att säga! smile

15

Sv: Vilken operatör har högst datamängd?!

Den förste som postade på forumet om B 593 och Tre hade ett helsickes besvär för trots att kortet sades vara aktiverat för 4G så hade det inte gått ut till servrarna i Tres nät som står för bekräftelsen att kortet får kopplas upp. Här är den långa tråden

http://www.mobilabredband.se/forum/topi … -b593.html

När korter väl aktiverats funkade Tre 4G i B593 för honom liksom för de andra som försökt. Du kan söka här i forumet på "Tre B593" och finna en mängd inlägg. Det funkar med FDD 800 och FDD 2600 men inte i storstäder Tre kör TDD 2600.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.