1

Tråd: Bryggläge

Nån som har koll på om det går att sätta en Huntsman ROOTer i bryggläge likt Dovados routrar?

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

2 Senaste redigerad av plun (2013-11-23 08:59:34)

Sv: Bryggläge

Jag har provat och även ställt frågan till "downunder" men det slutar alltid med att jag får 30/30/30-reseta routern.

Det finns flera guider för olika bryggor och jag hittar inte den rätta!

Vad Google vet:
https://www.google.se/search?q=openwrt+ … 4gSejYCQAw

Jag har då behovet att brygga mot min ASUS-router som sköter trafiken i huset. Nu funkar det då alldeles utmärkt med ASUS-routern som klient men det skulle vara snyggare med en riktig brygga.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

3

Sv: Bryggläge

Ger mycket svar på wifi.
Synd man inte är mer nätverkstekniker...
http://wiki.openwrt.org/doc/howto/vpn.nat.pptp kan va nåt men jag har inte hunnit kika närmare.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

4 Senaste redigerad av plun (2013-11-23 10:00:01)

Sv: Bryggläge

Wahroonga svarade med den här men som jag snabbt ser är det en trådlös bryggning

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=46544

Vi får se vad han ev kommer fram till.

Jag och som jag förstår dig är ju ute efter en trådad bryggning.

Så här ser min "mess" ut, i ROOtern är då allt avslaget förutom då routningen.

http://i.imgur.com/qGFrDXT.jpg

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

5 Senaste redigerad av pererikl (2013-11-23 12:15:01)

Sv: Bryggläge

Jo, jag vill ha ut modemet på lan-porten bara. Precis som bryggläget i en Dovado.
Din röra är tämligen lik min 8)
Tänkte skaffa en mer potent router typ Linksys EA6700/Asus RTAC66U antar att det blir ungefär som din uppsättning.

Tanken på att skaffa en Tiny enbart för detta finns ju men har inte mognat.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

6

Sv: Bryggläge

pererikl skrev:

Tanken på att skaffa en Tiny enbart för detta finns ju men har inte mognat.

Jo men Tinyn kostar bara en massa pengar och innebär ett evigt strulande med firmware.
Förstår inte varför Dovado tjurskalligt kör sitt race istället för att öppna sina routrar, en gåta??

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

7

Sv: Bryggläge

går att installera wrt, provat.
ingen större mening vs kostnaden.

8

Sv: Bryggläge

G-Man skrev:

går att installera wrt, provat.
ingen större mening vs kostnaden.

????

ROOter frimwaret är ju OpenWRT med fixat höghastighetsstöd för LTE/4G, vad menar du ?

Vad jag menar är att visst kan Dovado ligga kvar med sin prisnivå men släppa firmwaret fritt så att de får hjälp att skapa reda i sin oreda.. smile  Jag kan inte se någon konkurrens med Kina-hårdvaran och kunskap.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

9

Sv: Bryggläge

G-Man skrev:

går att installera wrt, provat.
ingen större mening vs kostnaden.

Om du kan peka på någon web-sida för detta är jag mycket intresserad. Jag har letat men inte funnit.
Är framförallt intresserad av att köra wrt på mina gamla UMR som har mycket tillförlitlig hårdvara.

10

Sv: Bryggläge

svenix skrev:
G-Man skrev:

går att installera wrt, provat.
ingen större mening vs kostnaden.

Om du kan peka på någon web-sida för detta är jag mycket intresserad. Jag har letat men inte funnit.
Är framförallt intresserad av att köra wrt på mina gamla UMR som har mycket tillförlitlig hårdvara.

finns ingen sida vad jag vet, så du får troligen knåpa på helt eget bevåg.
på wrt wiki finns lite info om hårdvara som start på vissa routrar.
är inte mycke minne i dom, så wrt måste bantas hårt och blir inte wrt'ish längre.
för min del var det bara för att, dovados firmware är bättre mot wrt.