1 Senaste redigerad av brian45 (2013-03-02 18:09:42)

Tråd: Ny router från Dlink DWR-926

Googla på DWR-926
Vad tror ni om denna router?

/brian

2

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

Gissar väll att de kör LTE Cat 4.
Koppla Dect telefoner och nya 802.11ac wifi standard.

LTE Home
DWR-926 LTE 11ac DECT IAD är utvecklad för det moderna 4G-hemmet. Produkten stöder upp till fyra dect-handsets för VoLTE-telefoni och den nya wifi-standarden 802.11ac. Med 11ac är det möjligt att strömma HD-film, ip-telefoni och spel på flera olika enheter samtidigt. DWR-926 integrerar också mydlink-seriens molnbaserade ip-kameror, mediespelare och NAS. Nu är det enklare än någonsin ta del av fördelarna med ett mobilt och socialt liv.

http://a1.mndcdn.com/image/upload/t_article_v2/k6xyykggtd4rvmxf6pwo.jpg


Och deras nya M2M produkter DWR855 DWR-955
4G M2M Gateway
Den nya DWR-855 Coolbox HSPA+ router och DWR-955 Coolbox VPN 4G LTE/HSPA Router är utvecklade för att hantera tunga applikationer. De båda routrarna erbjuder integrerade 4G LTE WAN och WLAN-kapacitet, samt avancerade funktioner som failover, ständig uppkoppling, redundanta WAN-länkar och VPN-anslutning för hög trådlös prestanda. Produkternas skal består av en härdad metall-konstruktion. När förhållandena kräver maximal tillförlitlighet och säkerhet så är DWR-855 och DWR-955 de routrar som D-Link rekommenderar.
http://a1.mndcdn.com/image/upload/t_article_v2/goex2r4x7zbec9upyydm.jpg

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

@Andreas

Tack för infon. Utvecklingen går snabbt framåt.

/brian

4

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

Således uppföljare till 923 som inte bara är avsedd för en betatestmarknad som den svenska. Routrarna visades på MWC i Barcelona. Metallådan ser seriös ut.

Vitsen med vertikala routrar som 923, B593 etc är att de interna antennerna ligger på kretskortet. Billigare så.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

en av anledningarna till köp av netgear är bla metallåda och intern nätdel.

<-- hatar nätadaptrar, accepterar switchade nätadaptrar som är små.


tycker ac wifi ser mest intressant ut, men frågan är vad den praktiska räckvidden och hur många kanaler den äter upp :-P

6

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

G-Man skrev:

en av anledningarna till köp av netgear är bla metallåda och intern nätdel.

<-- hatar nätadaptrar, accepterar switchade nätadaptrar som är små.


tycker ac wifi ser mest intressant ut, men frågan är vad den praktiska räckvidden och hur många kanaler den äter upp :-P

Jag gillar plåt industri looken på hw produkter, ger antagligen längre livslängd också i många bruksförhållanden . smile

Inte alla blå metallådor från netgear som intern switchad nätdel i så fall, GS105 GS108 har externa nätadapter.
Visserligen har adaptrarna blivit mindre under de senaste 14 åren som jag har köpt dessa modeller men inte haft någon med intern nätdel. Fast de är trevliga och billiga konsumentprodukter också.

Fysiska antenner och antennkontakter är trevligt också. wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

Skulle vilja vara industridesigner när det blir 4x4 MIMO på LTE och  wifi. Då kan man göra en router som står på sina åtta antenner och ser ut som en robot-spindel. Den kan kanske knalla runt och leta  optimal mottagning också... Tarantellaroutern, eller black widow.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8 Senaste redigerad av plun (2013-03-08 19:17:44)

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

Jo det är väl alldeles utmärkt att det börjar lossna på 4G-fronten smile

Pressmeddelandet:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … 013-839670

Även en till modell DWR-921
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … ter-841398

Förhoppningsvist så hoppar Netgear, ASUS mfl på racet så slipper vi sunkiga "inlåsningar".... hård konkurrens tar bort det smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

9

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

så länge som routrarna stöder tex wrt är jag nöjd som start, gillar att sakerna funkar längre än något år innan tillverkaren slutar supportra sin hårdvara med ny firmware. dlink har inte haft någon bra historia på den fronten, även netgear ligger illa till här med.

dom netgear jag köpt är dom fläktfria med intern nätdel.
fick total utbrått på intels fläktmatade gigabit och hundramegabit switchar där fläkten pajade efter något år, köpte ett tiotal, och alla pajade ganska omgående. efter användande av intels lifstidgaranti några gånger byggde jag om dom till passiv kylning med intel pentium två kylflänsar ( från skrotade burkar)


brukar noga kolla spec om nätdel och fläktar samt case, för metall skärmar bättre mot störningar och kyler bättre.
sedan skall wifi ha lösa antenner, så man kan placera dessa utanför trasslet med tp-kablar för bättre räckvidd.
sedan gillar jag lodräta wifi enheter och routrar, tar mindre plats för hemmabruk och firma prylarna skall utan undantag skall vara rackmonterade, och vinklarna skall medfölja ;-)

lite off topic, men men.


spindel routern ser lite svårplacerad, när det är pinnar åt alla håll.
men är dessa monterade med kontakt så kudos :-)

känns som 4G routrarna snart lämnar alfastadiet.
för det är lite meningslöst med 150-100mbit 4G om routern har 54-150mbit (om man är <5meter från routern :-)


på netgear anger bokstäverna typen av produkt, dvs metall och intern nätdel.

10

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

G-Man skrev:

så länge som routrarna stöder tex wrt är jag nöjd som start, gillar att sakerna funkar längre än något år innan tillverkaren slutar supportra sin hårdvara med ny firmware. dlink har inte haft någon bra historia på den fronten, även netgear ligger illa till här med.

Jo jag är mest ute efter att nu går de stora tillverkarna in i leken och vi kan få bort "fåniga inlåsningar" och det är bra smile

(sen kräver det ju lite mer av användarna när man väljer en router)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

11

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

plun skrev:

Jo det är väl alldeles utmärkt att det börjar lossna på 4G-fronten smile

Pressmeddelandet:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … 013-839670

Även en till modell DWR-921
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … ter-841398

Förhoppningsvist så hoppar Netgear, ASUS mfl på racet så slipper vi sunkiga "inlåsningar".... hård konkurrens tar bort det smile

D-link DWR921 säljs nu på MediaMarkt i Belgien för 229 euro, såg den på hyllorna idag. Ej operatörslåst, har alla band inkl 900. Det sägs inget om vilka signaldata som presenteras. inte heller om man kan låsa på viss frekvens.

Manual:

http://www.dlink.com/-/media/Consumer_P … 130118.pdf

Routern har VPN-funktion och kan användas i bryggat läge.

Presentera gärna frågor så ska jag försöka fråga managern i butiken. I bästa fall får jag testa en.ser att den säljs i Sverige också.. Men ingen på forumet har tagit upp den vad jag kan se så den kanske är problemfri...

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

12

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

DWR-921 säljs på net-on-net ser jag..
http://www.netonnet.se/art/dator/natver … cAoduiYA4Q

Har funderat på om jag skulle skaffa en "reserv"

Humorn är flytvästen på livets flod

13

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

jag gillar rec'en :-)

"Köpte den med förhoppningar att den skulle fungera bättre än den gamla DWR-923 som jag fick med från Bredbandsbolaget.
TYVÄRR inte...
Fungerade men fick bara 25Mbit mot 50-60Mbit med 923:an
Lämnade tillbaka den !!"

hehe

14

Sv: Ny router från Dlink DWR-926

Kunde du låsa på band?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.