1

Tråd: CrashPlan över 4G (BBB obegränsat) dålig idé

Jag hör till dem som har det gamla obegränsade abonnemanget från BBB, och brukar enligt mina fakturor ligga på 150-180GB/månad.

Jag fotograferar mycket, och har insett att det inte duger att bara ha mina bilder utspridda på diskar och NAS i hemmet, utan vill också ha en offsite backup. CrashPlan verkar vettigt för ändamålet då det inte kostar särskilt mycket per månad, men den första överföringen på 320GB lär ju ta en stund (vilket jag kan stå ut med). Frågan är om BBB går i taket om jag skickar så mycket data under ett par veckors tid (eller hur lång tid det nu kan tänkas ta).

Vad tror ni?

2

Sv: CrashPlan över 4G (BBB obegränsat) dålig idé

Du har troligen i praktiken ingen spärr alls på det abonnemanget, jag har förbrukat mycket mer än så i flera månaders tid ( hos Telenor men det är samma som BBB) och får inte någon spärr nuförtiden. Om du har en spärr så ligger den troligen på 300GB.

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

3

Sv: CrashPlan över 4G (BBB obegränsat) dålig idé

eller skicka dvd/disk till någon med fiber som kan ladda upp det :-)

4

Sv: CrashPlan över 4G (BBB obegränsat) dålig idé

Fick svar på fejjan från tidigare kollega som gjort samma sak med just ett sånt abonnemang - det gick hur bra som helst (trots mycket mer data än jag behöver skicka) smile