1

Tråd: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Hej fick erbjudande om tilläggstjänst Mobilt Bredband Fastpris Tillägg från bredbandsbolaget (telenor).

Kvinnan som ringde sa att det inte var någon trafikbegränsning men när man kollar på bbbs sida så står det att det är max 1gb/mån i full hastighet sen stryps det till 30kb/s, vad stämmer?

Sedan undrar jag om man kan ringa med det?

2

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Hej! Mig veterligen ska de inte ha några begränsningar beträffande hastigheten osv. Har telenor själv och jag har inte märkt några begränsningar alls. Du kan inte ringa med ett sådant ab, men sms funkar.
Men för att vara riktigt på den säkra sidan så kräv att du får det ni har kommit överens om skrivtligen.

3

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Tror inte heller deras fastpris har gräns.

http://www.mobilabredband.se/operators

Dock har deras "fridit" en 5kr/mb kostanad, men det är inte det abbet vi talar om nu smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Hej DJ
Precis som du såg jag att på erbjudandet "Mobilt Bredband Fastpris Tillägg" från BBB/Telenor är det en begränsning på 1Gb/månad med sänkning om man överskrider det.
Lite trist, men det är kanske svårt att göra ett erbjudande på 99kr/månad annars.
Det ordinare "Mobilt Bredband Fastpris" från BBB/Telenor för 199kr har däremot inga begränsningar.

5

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

BOAN skrev:

Hej DJ
Precis som du såg jag att på erbjudandet "Mobilt Bredband Fastpris Tillägg" från BBB/Telenor är det en begränsning på 1Gb/månad med sänkning om man överskrider det.
Lite trist, men det är kanske svårt att göra ett erbjudande på 99kr/månad annars.
Det ordinare "Mobilt Bredband Fastpris" från BBB/Telenor för 199kr har däremot inga begränsningar.

De var ju inget vidare, 1GB.
Finns billigare alternativ ifall man bara vill ha 1GB då.
Närstan bättre att ta ett mobilabb med data tjänst.

Hur som haver, sniket med 1GB, frågan är om de kör stenhårt på den gränsen eller om de bara står i avtalet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Tack för alla svar!

Ja är det verkligen 1gb/mån så är det inte det minsta intressant och att hastigheten stryps till nästan osuftbara 30kb/s slår ju spiken i kistan för den tjänsten. De kunde ju stypit till 3G hastighet iaf.

Å kan man inte ringa med det så går det ju borta att ha i N95an...

7

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

alla andra operatörer erbjuder vem som helst 3g turbo för 99:- månaden med 1gb trafik... så om det är ett erbjudande för dig som kund = USELT AV TELENOR.

jag är tveksam att det är dom som ringer.
få operatörer ringer och säljer, telemarketing bolag säljer med provision och tlf säljare går aldrig att lita på.
tom telia sådant skit för sig, när man får papperna så står det helt andra saker i dom.

bara tele2 har data abg med tlf trafik i samma, men nyare t2 data abg så är tal delen avstängd, kostar extra att få detta plötsligen på nya abg så valde annan operatör.

8

Sv: Frågor ang. Mobilt Bredband Fastpris Tillägg

Jag har också "mobilt bredband fastpris tillägg från bredbandsbolaget" och det finns ingen trafikbegränsning i det abbonemanget. Jag tror att hela förvirringen bottnar i att Bredbandsbolagets största svaghet ligger i att hålla sin information aktuell.

Det är ju helt riktigt att de har uppgiften om trafikbegränsning på sin hemsida. I pappren som jag fick hem med startpaketet så stod det dessutom att jag skulle betala en startavgift på 250:- samt 995:- för modemet. ;-) Ingen av dessa uppgifter stämmer dock som tur är, varken trafikbegränsing eller avgifter existerar.

99:-/månad , 0:- modem, 0:- startavgift och fri trafik är det som gäller.

Så som vanligt med bredbandsbolaget, tjänsterna är väldigt bra, men administrativt så finns det utrymme för förbättringar.