1 Senaste redigerad av taxi (2009-04-21 22:16:19)

Tråd: Mobilt bredband strul. Datorn tappar modemet

Hej jag har ett problem som jag har haft med mitt gamla 3 3g bredband.

Datorn detta handlar om är en Dell Xps 1330.

Skall förklara felet jag har dator liggande bak i taxibilen och ibland kopplad det ju bara ner och det är ju inga problem men vissa gånger tappar det modemet helt så jag är tvungen att ta ut usb modemet sätta in det igen så funkar det.

Jag har installerat om datorn för ett tag sen och samma problem så jag trodde det var modemet eller kabeln.

Men nu har jag bytt fråb 3 till telia och köpte ett option Option GlobeSurfer Icon USB 7.2 HSUPA som jag skrotade och monterade inne i min dell och det funkar bra.

Men jag har samma problem som jag hade med usb modemet ibland inte ofta får jag grå ruta i uppkopplings programet och han säger uninitialized och nu blev det ju lite jobbigare att starta om modemet jag e tvungen att stänga av datorn och starta upp den igen för att få igång det.

Så två frågor kan jag på något sätt tvinga modemet att starta om utan att ta ut det .

Har provat att stänga av programvaran och starta upp den igen och har provat att gå in i enhetshanteraren och uppdatera .

Fråga nr två någon som har något förslag hur man kan lösa detta problemet med att modemet tappar kontakten eller vad det nu är som heter.

Anders