1

Tråd: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

Hej!

"lånar" ett abb av en kompis, Telenors gamla upp till 32 mbit.
Fungerade inte alls i Lödde där han bor men hos mig i skogen
knatar det på bra framför allt stabilt!
Bra mängd data är det ju också 100 GB räcker gott o völ för oss!
Hade man kunna överta abb och bara köra på som vanligt hade
det ju varit kanon
MEN vad händer efter bindningstiden som går ut nu i December??
Övergår det till Telenors skämt abb?? Då är det definitivt inte intressant!
Har mailat Telenor men inget svar...

Mvh

CJ

2

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

Hultarpsskogen skrev:

Hej!

"lånar" ett abb av en kompis, Telenors gamla upp till 32 mbit.
Fungerade inte alls i Lödde där han bor men hos mig i skogen
knatar det på bra framför allt stabilt!
Bra mängd data är det ju också 100 GB räcker gott o völ för oss!
Hade man kunna överta abb och bara köra på som vanligt hade
det ju varit kanon
MEN vad händer efter bindningstiden som går ut nu i December??
Övergår det till Telenors skämt abb?? Då är det definitivt inte intressant!
Har mailat Telenor men inget svar...

Mvh

CJ

Med största sannolikhet är det förlängning med de nya villkoren som gäller = ointressant för de allra flesta.

3

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

Enligt Telenor ska man få behålla abonnemanget om man inte gör någon förändring. Det har de själva sagt flera gånger, dels via deras presstjänst och via deras facebook-sida.

Du kan ju annars kolla om 3s Maxfart Total, kan vara något. 100GB för 299kr/månad - för att vara på den säkrare sidan?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

careface skrev:

Enligt Telenor ska man få behålla abonnemanget om man inte gör någon förändring. Det har de själva sagt flera gånger, dels via deras presstjänst och via deras facebook-sida.

Du kan ju annars kolla om 3s Maxfart Total, kan vara något. 100GB för 299kr/månad - för att vara på den säkrare sidan?

Aha är det så d.v.s. att man får behålla den större datamängden jag har idag (d.v.s. inte futtiga 12 GB) kan jag leva med ett högre pris. 399:- istf. 349:- är ju ingen jätteskillnad.

Mitt Treabonnemang (149,50:-/mån) la min mor beslag på nu när hon flyttade. smile Hon ligger på runt 55 ner och 10 upp. Snacka om prisvärt!

5

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

careface skrev:

Enligt Telenor ska man få behålla abonnemanget om man inte gör någon förändring. Det har de själva sagt flera gånger, dels via deras presstjänst och via deras facebook-sida.

Du kan ju annars kolla om 3s Maxfart Total, kan vara något. 100GB för 299kr/månad - för att vara på den säkrare sidan?

De ska ha ett mycket mer förmånligare erbjudande, men kan inte hitta det just nu, där man får en 3G router och 100GB maxfart surf i 4G nätet.. För endast 149 kr i månaden.

Så det enda man då behöver är ett 4g modem. Ska försöka hitta samma erbjudande igen, men verkar som de nyss har taigt bort det.

6

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

Nalleman skrev:

Mitt Treabonnemang (149,50:-/mån) la min mor beslag på nu när hon flyttade. smile Hon ligger på runt 55 ner och 10 upp. Snacka om prisvärt!

Håll koll i 3s fyndhörna: http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fyndhorna/ - senast igår fanns det abonnemanget fast med en 3G-router. Då hade du bara behövt skaffa någon 4G-enhet, typ modem eller router. Det kan säker komma att dyka upp igen - så som sagt, håll koll. 100GB data för 149,50kr/månad är riktigt prisvärt - även om du behöver köpa till en egen router för att kunna få 4G smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: Vad händer med gamla upp till 32 efter bindning??

Hej!


Har nu fått svar från Telenor, abb kommer att löpa på som innan såvida jag inte gör några ändringar!
Så jag kommer att ta över abb från min kompis!

PS. det värsta som kan hända är att jag blir stående med att kass abb i 3 mån.

Mvh

CJ