1

Tråd: Tjatar vidare om att komma åt min ipkamera mm.

Hallå!!
Jag har tidigare skrivit om att jag inte kommer igenom till min t.ex IP kamera eller Näthårdisk som jag har anslutna till min UMR.
Jag har portforwardat och jag har DYNDND konto och jag har gjort allt OK vad jag kan se, men jag kommer inte fram.
När Jag lånar min kompis Tele 2 modem och kort så funkar det på en gång.
Jag har varit i kontakt med Telenor men dom ger ingen support.
Kan dom ha någon sort brandvägg i sin server som gör att jag inte kommer fram eller finns det inställningar i modemet ICO 225 som spärrar ?
MVH
Ted

2

Sv: Tjatar vidare om att komma åt min ipkamera mm.

Hade du public ip hos telenor?
Kommer inte ihåg just nu hur det var i Telenors nät, om det är likadant so telia att ingen trafik får komma in trotts att man har publik ip.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Tjatar vidare om att komma åt min ipkamera mm.

Nu kom jag äntligen fram till en tekniker på Telenor som visste vad jag pratade om och det är mycket riktigt Andreas att man måste ha ett Publict IP eller Fast IP för att komma fram. Kostar ytterligare 50:- för public och 75 för fast IP.  Detta sa dom på Kundservice när jag teknade detta abbonemang att det skulle ingå i Fastpris abbonemanget men icke. Så nu får vi se om det funkar
Ted

4

Sv: Tjatar vidare om att komma åt min ipkamera mm.

Andreas kan du inte skriva om man kan köpa ip hås telenor på Publika IP delen av sidan

// Ursekta Min Stavning Jag Är Dyslectiker //

// Sorry About My Spelling Im Dyslectic //

5

Sv: Tjatar vidare om att komma åt min ipkamera mm.

Jo Skaven du kan köpa /uppgradera ditt Telenor konto till Public IP det kostar 50:- / månad eller fast IP 75:-/ månad:lol: