1

Tråd: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Tre har nu tvingat mig till att avsluta mitt abbonemang, eller nästan i alla fall. Skulle jag inte sluta att använda interner på det sätt jag gör eller avsluta det skulle dom sänka hastiheren till 64 k/s så nu sitter man och funderar på vad man skall välja nu då da.

Har förstått att telenor skall vara bra och inte ha något max tak på antal mb.
Är det värt att satsa på dessa då?
Är ganska nöjd med mitt modem ifrån tre huawei E220.
Eftersom jag inte gillar bindningstider så kanske det är värt att köra på detta modem istället.

Eller är deras modem bättre på något sätt?
Tack på för hand.

2

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Vad hände med TRE?

3

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Tror Telenor går samma väg med.
Har för mig att de står 20GB i deras avtal.

Hur mycket har du konsumerat?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

101 gb /månad ca

5

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Telenor säger att de inte har något max tak.

6

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

savonit skrev:

Telenor säger att de inte har något max tak.

Har inte deras avtal framför mig men är rätt säkert på att de har det bland de finstilta.
Samma som Tre har.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Hmm pratade nämligen med en säljare idag, och hon lovade att jag skulle få använda det hur mycket som hälst utan begränsningar och sa att dom kommer spela in allt som sägs under samtalet då vi binder abonnemanget.
Så jag tycket dom låter trovärdiga, Finns det något enkelt sätt att spela in samtalet ifrån dom så att det inte blir något strul sedan?

8

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Från Telenors hemsida

Obegränsad Surf!
Mobilt Bredband FastPris gör att du kan ladda ner och surfa hur mycket du vill för ett fast pris varje månad inom Sverige. Precis som ett vanligt bredband, men helt mobilt.

9

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

TomasL skrev:

Från Telenors hemsida

Obegränsad Surf!
Mobilt Bredband FastPris gör att du kan ladda ner och surfa hur mycket du vill för ett fast pris varje månad inom Sverige. Precis som ett vanligt bredband, men helt mobilt.

Undrar hur länge. Stortankarna kommer ju nu dra från Tre och skaffa Telenor istället antar jag.

10

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Då är det ju bara ta vilket passande abb som helst från telenor och toktanka, gillar de inte dig som kund så må de kicka dig men då försvinner bindningstiden, eller om de inför max trafik så har man rätt att säga upp.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11 Senaste redigerad av Niklas (2008-12-21 16:30:00)

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Andreas skrev:

Då är det ju bara ta vilket passande abb som helst från telenor och toktanka, gillar de inte dig som kund så må de kicka dig men då försvinner bindningstiden, eller om de inför max trafik så har man rätt att säga upp.

Det är sant.. och om något modem "ingår" så kan de själva få komma och hämta det. :-D

12

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

Tråkigt att 3 ska bli griniga, körde 130GB i juli månad, men vanliga månader kanske jag kör typ 20-30GB per månad lr nått sånt

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

13

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

3 har ett tak på 10gig, men de förbrukar jag på nån dag sad (tok tankar serier från min server när jag är ute o jobbar)

.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ...

14

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

iccy skrev:

3 har ett tak på 10gig, men de förbrukar jag på nån dag sad (tok tankar serier från min server när jag är ute o jobbar)

De kanske kan införa kluster abb så man köper 10x10gb tongue

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

15

Sv: Tre tvingad till att avsluta vad skall jag välja nu?

tänkte också dra från tre till Telenor men tänkte ta ett 12månaders så man får med ett Moden så man kan jämföra deras mot det jag har nu (har ett E220 och ett Option Icon 401) sedan säljer jag det som jag tyckte funka sämst.