26

Sv: Telenor 4G Undersökning

Ja, tyvärr gör deras beräkningsmodell det ganska krångligt att hålla rätt på förbrukningen. Slår man i taket gäller det att avhålla sig från att streama eller tanka stora filer en längre tid för att det ska släppa (om jag förstått det rätt). Eftersom den trafik man förbrukar under de tidpunkter man inte är spärrad också räknas funkar det ju inte heller att tanka nattetid ...

Det är också ganska uselt att man inte kan logga in på deras sidor och se hur man ligger till enligt beräkningsmodellen (utan bara se hur man ligger till senaste faktureringsperioden). Om trafiken är begränsad borde operatörerna göra det lätt att ta reda på hur man ligger till i förbrukning ...

27

Sv: Telenor 4G Undersökning

Jag har själv 3 och har lyckats att slå i taket en gång, med kraftigt reducerad bandbredd.
Men när det blir ny kalendermånad så är det nya gig.
På mina sidor hos 3 så kan man se sin förbrukning per dag samt även möjlighet att se sin förbrukning upp till 6 månader bakåt

28

Sv: Telenor 4G Undersökning

Tre är tyvärr inget alternativ för mig, då jag kommer upp i en tiondel av hastigheten (som bäst) jämfört med BBB/Telenor. Det företagsabonnemang jag har via Tre är dock bra att använda för att hämta stora saker det inte är bråttom med (har ingen begränsning på det abonnemanget). smile

29

Sv: Telenor 4G Undersökning

can dig är fula, så det slutar nog funka som vanligt, med ref att köpa mer trafik...
eller så blir det 1920*1080 bromsat till 120x80 pixlar och 3fps  wink

c d har jag inte mycket över för...