1

Tråd: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Jag har inga trubbel med min D-Link DCS-932L utan den tuffar på bra utan några krusiduller. (inkl min android-app)

Jag har inte tillgång till något FTP i "molnet" men däremot Google Drive samt Dropbox och funderar på om man kan skicka bilder dit ??

Väljer man ett e-postkonto som Gmail och har rörelsedetektionen igång så blir det rena "spammingen" av mailkontot.

Har googlat lite men hittar ingen vettig guide hur man ev skulle kunna nyttja Google Drive eller Dropbox !?

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

2

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Jag fick inte gmail att funka med en axiskamera utan fick ta till hotmail. Lägg upp separat konto så att kontot kan rensas snabbt från för många bilder.

Rörelsedetektering från bild kan funka mer eller mindre bra. På axiskameran fick jag inte ordning på det så jag lade till en yttre trådlös IR rörelsedetektor stil Nexa som triggar en utgång på kameran. Ska försöka modifiera en av Nexas nya hobbyLED med självlärande mottagare så att jag får smidig mottagare för ir detektorns larm utan att behöva gå över 240 volt och relä.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Jo ett Hotmail/MSN junkkonto har jag redan som jag använder för mer suspekta tjänster som kräver en mailadress  (så får MS rensa sörjan smile  )

Det skulle förvisso funka eftersom jag inte bevakar kontot "online"....men det skulle vara mycket snyggare att använda Google Drive eller Dropbox.   Har automagisk molnkameraöverföring från min HTC-lur och det funkar alldeles utmärkt med Dropbox.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

4

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

"Egen dräng är bäste dräng"  smile

Jag satte upp en FileZilla-server i min stationära burk så kan rörelsedetektorn bomba på med bilder.

Utmaningen är att det just nu är 4 personer i hushållet och det blir på tok för mycket mailbombande.

Om alla åker bort så får man ändra till mailskickning via gmail.

Testing smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

5 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-20 17:21:46)

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

ja fy så mycket det blir med "motion detection" igång..... dropbox där verkar intressant....

hittar dock ingen adress till dropbox att skriva in i kamerorna

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Har man en hyfsat modern axiskamera kan man ladda ned och köra axis camera station one (gratis), där kan man göra en massa roliga saker. Kanske inte tanka upp material till molntjänster, men man behöver inte ha kameran på samma ställe som datorn där man kör camera station one, fungerar rätt bra att köra videoinspelningar över nätet.

/krille

Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.

7

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Dropbox as a CCTV storage solution...

http://unclesamknows.blogspot.se/2012/0 … ution.html

Ps.: Många Julhälsningar till Sam!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

8

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

smile got it

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

9 Senaste redigerad av plun (2012-12-21 20:31:48)

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Mycket listigt  smile

·    With Dropbox installed on the server, make sure that your FTP server’s default folder is the actual Dropbox folder! After all, this is where the magic happens! Dropbox will CRC-check, compress and upload the files straight to the Internet. From there, it’ll land on your computer/phone/tablet wherever you are in the world. A copy will be saved on Dropbox’s servers.

Lysande.... för trött att testa ikväll men det ska funka smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

10

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Dropbox 1.6.10 Final

Windows: https://dl-web.dropbox.com/u/17/Dropbox%201.6.10.exe
Mac OS X: https://dl-web.dropbox.com/u/17/Dropbox%201.6.10.dmg
Linux x86_64: https://dl-web.dropbox.com/u/17/dropbox … .10.tar.gz
Linux x86: https://dl-web.dropbox.com/u/17/dropbox … .10.tar.gz

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

11

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Jo det funkar alldeles utmärkt med min FileZilla-server och Dropboxkonto men det är ett enormt bombardemang av bilder när nån går förbi.....

Nu har jag 50GB via HTC men på nåt sätt måste man då sedan komma ihåg att kasta filerna.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

12

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Home Ftp Server...

http://downstairs.dnsalias.net/homeftpserver.html

...vet inte hur det skulle kunna funka med en webcam?

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

13

Sv: Ladda upp kamerabilder till Google Drive eller Dropbox ?

Har ingen erfarenhet av FTP-servern ovan.

FileZilla är enkelt att använda både klient samt server.
http://filezilla-project.org/

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile