1

Tråd: På tal om spärr.

Trots att det är en ny månad har vissa kunder inte återfått sin datamängd på sina mobila tjänster. Detta medför att drabbade kunder fortfarande bara kan surfa med begränsad hastighet. Våra tekniker arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt.

Kanske därför det går pissdåligt hemma sen den 1/12 trots att jag inte slagit i taket för förbrukningen? Får vänta och se...

2

Sv: På tal om spärr.

bengt_h skrev:

Kanske därför det går pissdåligt hemma sen den 1/12 trots att jag inte slagit i taket för förbrukningen? Får vänta och se...

...http://dl.dropbox.com/u/5015955/Arbeit.swf  http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/swoon.gif

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: På tal om spärr.

Byt till företagabb..
Där är man mer generös smile

4

Sv: På tal om spärr.

Inte det som är problemet. Klarar mig gott på 80 GB/mån.
Företagsabonemanget är inte helt utan gränser det heller:

Tele2 förbehåller sig rätten att vidta åtgärder mot användning av
data som överstiger begränsning i Avtalet eller mycket kraftigt avviker
från genomsnittsanvändning, som exempelvis nedladdning av
extremt stora mängder data eller massanrop och liknande till annat
abonnemang. Sådana åtgärder kan bestå i begränsningar av Abonnemanget,
användning av tjänst eller att Tjänst/Kund omedelbart
stängs av.

5 Senaste redigerad av Wasted (2012-12-05 09:15:37)

Sv: På tal om spärr.

Kan säga att jag har laddat ner ganska stora mängder på två veckor och inte märkt någoting än.
Ska inte gå in på det mer ingående men det är stor skillnad kan jag säga.Sköter man sig på ett snyggt sätt så klarar man sig bra.Har varit i kontakt med en av tele-2:s högre chefer om detta och jag blev nöjd med svaret jag fick.