1

Tråd: Vad göra?

Har nyligen hittat till detta forum. Behöver hjälp och här verkar finnas folk med mycket kunskap. Mina förutsättningar idag är att vi har adsl med 5km till telestation. Kan ej få mer än ca 3,5 mb. Är trött på denna låga hastighet och undrar vad jag kan göra. När jag kollar teckning för mobilt hos telenor så har jag full teckning på 3g upp till 32. På telenors sida står det oxå fullteckning på 4g upp till 32. Kan inget och förstår därför inte skillnaden. När jag undersöker 4g  med högsta hastighet  får jag två pluppar. Skulle tro att jag har ca 5km till den masten. Vad tror ni att man kab förvänta sig för hastighet?

Min adress är Sothönsvägen 3 i Ronneby om det kan vara till någon nytta.

Är i första hand intresserad av vilken hastighet man kan hoppas på och hur stabilt det blir.

Tacksam för hjälp från er som har erfarenhet och kunskap!

2

Sv: Vad göra?

andni skrev:

Har nyligen hittat till detta forum. Behöver hjälp och här verkar finnas folk med mycket kunskap. Mina förutsättningar idag är att vi har adsl med 5km till telestation. Kan ej få mer än ca 3,5 mb. Är trött på denna låga hastighet och undrar vad jag kan göra. När jag kollar teckning för mobilt hos telenor så har jag full teckning på 3g upp till 32. På telenors sida står det oxå fullteckning på 4g upp till 32. Kan inget och förstår därför inte skillnaden. När jag undersöker 4g  med högsta hastighet  får jag två pluppar. Skulle tro att jag har ca 5km till den masten. Vad tror ni att man kab förvänta sig för hastighet?

Min adress är Sothönsvägen 3 i Ronneby om det kan vara till någon nytta.

Är i första hand intresserad av vilken hastighet man kan hoppas på och hur stabilt det blir.

Tacksam för hjälp från er som har erfarenhet och kunskap!


Du kan skaffa dig ett mobilt bredband genom The Phone House och om det inte fungerar
( eller inte känns bra ) så kan du lämna tillbaka inom 10 dagar.

Gäller samtliga operatörer i Sverige.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-28 21:11:03)

Sv: Vad göra?

Du ska med veta att många har allsjöns olika problem med mobilt bredband vad gäller hastigheter, avbrott i internet, modem som kopplar ner sig, . Hasitghet upp till 32 är en fiktiv nuffra så närmare sanningen är nog runt 10-12 mb i bra fall och troligtvis med externa antenner. det beror visserligen på hur långt du har till masten. samt belastningen på den.

Jag har nu själv inte haft ADSL på några år med tror det är stabilare än mobilt bredband.
titta runt så ser du att många av oss har många problem.... för att inte glömma det tak som finns på mobiltbredband som inte finns på Adls vad gäller datamängd som man föbrukar.

tänk 2 ggr innan du bestämmer dig

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )