1

Tråd: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm

Med anl av Allteles uppdykande kollade jag på Ice net och finner att Ice nu erbjuder två prisnivåer för fastpris, en för 5 GB max och en kallad Pro för 10 GB max. Jag skulle gärna sett en Light också med ca 2GB som gräns.  Det skulle räcka för många.

Har man flexabonnmanget kan man komplettera med modem alt router för bara materialkostnaden. Behövs inget extra abonnemang. Det är smidigt. Dom får ju ändå in pengar på trafiken.

Kollade med kundtjänst. De har ingen koll på Allteles villkor och därför inga kommentarer. Frågade varför jag inte fått några fakturor från Ice. Svaret var att inga gått ut. Ska bero på att nytt faktureringssystem införts och inkörningen har väl strulat. Verkar inte bra att de inte fått fart på det, det är fem månader sedan mitt abonnemant började. Så får man väl inte sköta ett tjänsteföretag.

Ice säljer nu också en ca 70 cm lång antenn på magnetfot. Den klumpen är jättetung. Alldeles för lite information på sidan. Det är bara om man känner till marknaden som man kan veta vad det är för grejor. Det saknas fortfarande en mindre externantenn för D50 modemet.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm

jonasolof skrev:

Frågade varför jag inte fått några fakturor från Ice. Svaret var att inga gått ut. Ska bero på att nytt faktureringssystem införts och inkörningen har väl strulat. Verkar inte bra att de inte fått fart på det, det är fem månader sedan mitt abonnemant började. Så får man väl inte sköta ett tjänsteföretag.

Jag har faktiskt fått och betalat min faktura, men det tog dom 3 månader att få ut den... Ringde t.o.m och tjatade cool
Kanske därför man kom på obestånd? Man fick helt enkelt inte in pengar!
Men man blir ju lite förvånad!
Jag ringde och bråkade om min fakturaavgift, den vill jag inte betala hur än det är!
Jag vill ha en e-faktura eller möjligen autogiro för att betala min månadsavgift.
Men dom har inte den möjligheten än... Men dom drog av 50:- för denna och nästa faktura i alla fall.
Det blir ju 300:-/år för faktureringsavgift, det vill jag inte ha! wink

// Tony

3

Sv: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm

Kul att man ska betala faktureringsavgift när man ringer och tjatar på att bli fakturerad... Jag ska anföra avsaknaden av autogiro som skäl för att säga upp flexabonnemanget. Det kostar 250 kr att starta om men en gång om året blir det billigare än faktureringsavgiften.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm

Konstigt att de inte har e-faktura och autogiro?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Om extra modem, fakturering, prisnivåer mm

Det tog telia flera år att införa autogiro på mobiltelefoni.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.