1

Tråd: Ooooooops något gick fel

Opsy,
Kommer
Ganska
Ofta
Nu
För
Tiden

detta
forum
.

2

Sv: Ooooooops något gick fel

G-Man skrev:

Opsy,
Kommer Ganska Ofta Nu För Tiden på detta forum .

Är det en 404 från servern eller vad är det för "oops"?

Har lagt till övervakning av forumet nu med kort intervall så bör se om det dyker upp ofta.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Ooooooops något gick fel

Tror det kommer en gube som säger opsi om man väntar för sidan sjukt seg.

Vissa tider är det massor, samt sidan seeeeeegh.

4

Sv: Ooooooops något gick fel

G-Man skrev:

Tror det kommer en gube som säger opsi om man väntar för sidan sjukt seg.

Vissa tider är det massor, samt sidan seeeeeegh.

Okey, då är det nått fel hos leverantören.
Har legat lite efter i arbetet med flytt, blev en temporär flytt förut till ny leverantör men skall tillbaka till tidigare host. Men det blir nog dags att fixa flytten snart om detta skall fortgå. Slöa databassvar och andra otrevliga time-outs.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Ooooooops något gick fel

Juppjupp.

Är ingen biggy, bara te vänta så brukar det vakna.

6

Sv: Ooooooops något gick fel

Jo, sidan är hackad helt klart!
Jag får också samma skylt från min Avast antivirus...

7

Sv: Ooooooops något gick fel

Samma här idag...

8

Sv: Ooooooops något gick fel

Fick samma idag och igår.

9

Sv: Ooooooops något gick fel

Jag har skrivit till Andreas om detta.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

10

Sv: Ooooooops något gick fel

kjellorix skrev:

Lånar tråden, jag skrev i joors tråd nyss, via min HTC One X, och fick först logga in (det klagades på att cockie inte kunde sparas)
Sen såg allt rätt ut och jag petade ganska länge (pilligt värre) allt blev bra redigerat till slut, och jag petade på "posta".
Men då kom meddellande inte inloggad, eller typ; inga rättiheter att skriva här. Ger upp detta forum på Android.

Känner inte till felet du beskriver, vet att man kan få upp en "security token" varning om man väntar med att posta inlägget en stund. Security token förnyas och inlägget postas om man trycker på knappen en gång till.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: Ooooooops något gick fel

Du borde kika på catch.com eller motsvarande anteckningssida med app för telefonen.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

12

Sv: Ooooooops något gick fel

kjellorix skrev:

Jag får diverse jobbiga problem med min laptop, efter jag besökt denna site, händer alltid.
Det hjälper inte att jag drar ur kontakten till Tinyn direkt efter, för att sen plugga in den 40 min, senare (skadan redan skedd).
Men om jag inte besöker siten, då uppstår aldrig dom problemen mer.
Så jag avstår denna site (tror det hackas här)
Kanske om jag loggar ut för gott, kacka borta kanske hjälper, men shit jag behöver inte detta alls faktiskt.


Ja du, en grundlig felsökning i vad det beror på i ditt fall kanske är bra.
Samma fel oberoende på webbläsare? Dör hela ditt Internet efter?
Förstår inte riktigt hur det är relaterat till webben. sad

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

13

Sv: Ooooooops något gick fel

har du öppnat för admin sidorna i tiny för wan/internet ?
isf stäng av detta omedelbart !

14

Sv: Ooooooops något gick fel

Jag besöker siten med tre win7/64 datorer, två pc och en laptop. Alla med F-secure. Aödrig märkt något problem vilket inte utesluter något i och för sig. Dessutom besök med ipad, inget problem där heller.

Inte för att jag har någon hum om boot defrag men att enbart fragmentera boot filer verkar inte vara något syfte med hackerangrepp. Frågan är då om något annat lagts in. Man får väl ha DU meter igång vid Anonymous- kampanj och se om de egna burken deltar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

15

Sv: Ooooooops något gick fel

denna sida består ju av 2 dela:
1) http://www.mobilabredband.se/
vilket körs med "word-press" (blog)

2) http://www.mobilabredband.se/forum/
vilket körs med "punbb" (forum)

word-press iofs innebär vissa risker men mycket beroende på hur word-press är avsäkrad, detta gäller i stort sätt alla prg. som används på en sida.
man behöver inte gå in på 1) om man inte vill, man kan gå direkt in på 2)

vem som helst kan kolla "cookies" hemma vad de innehåller (kakor är inte farligt)
vem som helst kan kolla sidornas käll-kod

så jag kan inte ser ng konstigt här på sidorna och aldrig haft problem.

den som tvekar kan ju använder system som avast / zonealarm (inte gratis) eller liknande vilka möjliggör
att köra prg (webläsare) i sk "sandbox".

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850

16 Senaste redigerad av nhu (2012-10-18 09:43:11)

Sv: Ooooooops något gick fel

Om man kör NoScript i Firefox så har man ganska bra koll på vad som händer. Jag har alla skript förbjudna och öppnar för hand bara de skript som är absolut nödvändiga.

Jag har aldrig haft problem men så kör jag också Linux :-).

17

Sv: Ooooooops något gick fel

Som Cool säger så består huvudsiten av wordpress "senaste version" och forumet är punbb "senaste version".
Men det betyder bara att de har fixat säkerhetsproblem som man vet om sedan tidigare, nya dyker alltid upp i denna värld.
Men kan tyvärr inte hitta nått fel som ställer till det enligt vad kjellorix beskriver.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

18

Sv: Ooooooops något gick fel

Bara ett test med Samsung

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850

19

Sv: Ooooooops något gick fel

Cool skrev:

Bara ett test med Samsung

Funka bra

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850

20

Sv: Ooooooops något gick fel

Jg använder Eset Node 32 i en dator och F-secure i andra, har inga som helst problem. Uppkopplad över adsl. Var inga problem i Sverige heller när jag testade med E392 i Tiny, då mest via ipad men inte heller i andras laptop.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

21

Sv: Ooooooops något gick fel

kjellorix skrev:

Växlar mellan mobilen och laptopen allt för förvirring, men jag ser inte detta safe. Och va fan jag har bara sekunder på mej. Innan jag blir bot.

Vad handlar Dina inlägg om?

/Bengt

Bengt Österdahl, Gustavsberg

22

Sv: Ooooooops något gick fel

kjellorix skrev:

SuperSjukt, Aldrig varit med om värre ! Allt stängde ner nyss, nu panik RENSA.
Och ALDRIG besöka denna site mer. ivargefall inte inloggad !.
Jag hade skrivit någon kommentar om Cool's väldigt korta inlägg (korta inlägg funkar alltid).

Hurra!

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

23

Sv: Ooooooops något gick fel

Strange strange, här snurrar allt på som tidigare.
Som att leta efter en nål i en höstack för att försöka felsöka vad det kan bero på just för kjellorix.
Kolla så du inte nått rootkit på datorn, http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208283363

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

24

Sv: Ooooooops något gick fel

kjellorix skrev:

Vågar aldrig mer logga in här med vista datorn.
Så avregga mej blir om någon månad, plötsligt.Krångligt med HTC One X.
Måste ju logga in för att avregga mej.

Bara för att du har issues med din lina/denna sida behöver du inte avregga dig.
Men om du vill det så kan jag stänga av kontot också självklart.
Men tycker det forfarande är märkligt hur din lina påvverkas, kör rootkit sökningen.
Känner igen symtomen från när en vän fick rootkit via trojansk häst, som i sin tur infekterade master boot record och de var ett rent av helvette att få maskinen ren.

Mycket aktiva kopplingar?
Kör en netstat i cmd rutan för att se vad snackas.
Kör netstat -a för att se vilka portar som datorn ligger och lyssnar på.
Dör hela din lina eller dör dns uppslag?
Kan du köra:
ping ping.sunet.se
ping 192.36.125.18

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

25

Sv: Ooooooops något gick fel

var det inte du som använder "pirat" prg. då kommer du inte långt med vånliga anti-virus prg.

http://www.malwarebytes.org/

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850