1

Tråd: Forumet i mobilen

Hejsan,

Jag vet att detta varit uppe tidigare - men tyvärr verkar det inte ha hänt så mycket under tiden..

Vad jag undrar är om det är någon mobil typ av sidan på väg, antingen Tapatalk - eller helt enkelt en mobilanpassad sida, av något slag? Som det är just nu är det ganska jobbigt att göra inlägg på forumet från en mobil.

Tyvärr fungerar ju inte PunBB med Tapatalk, men det borde ju finnas andra lösningar? :-)

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Forumet i mobilen

kör jag tex android 4.1.1 så fås vanliga sidan.
skumt är det  smile

tillåt koooookies så funkar det, om det är problemet.

3

Sv: Forumet i mobilen

prova annan webbläsare från play. tex firefox eller någon av dom andra femtiotalet läsare som finns.

4

Sv: Forumet i mobilen

tror ditt "antivirus" är problemkällan.... dom brukar vara källan till de flesta problem inom "it".

prova att avinstallera det om det blir bättre.
är det köpt via play ska det bara vara att återinstallera det.
kolla efter uppdatering till av appen först.

5

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

Nej, ENDA strulet med it jag har, är att om jag loggar in HÄR, så blir jag utloggad efter 10 sec.
Och nu behöver jag inte surfa hit med HTC mer, förränn kanske nästa sommar, har laptop nu.

Fungerar alldeles utmärkt för mig med en Galaxy S3 och en One X!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6 Senaste redigerad av plun (2012-09-15 08:21:39)

Sv: Forumet i mobilen

Test med Firefox.

Inte optimalt  smile

http://i.imgur.com/Fp3nDl.png


Sen blir jag inte klok på varför man ska köra anti-virus med en Android ?     Ev om man besöker Androids bakgator så finns det ett behov ?

(HOX, Android 4.0.4, Sense 4.1)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

7

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:
plun skrev:

Sen blir jag inte klok på varför man ska köra anti-virus med en Android ?     Ev om man besöker Androids bakgator så finns det ett behov ?

(HOX, Android 4.0.4, Sense 4.1)

Kanske för att Lookout Mobile Security & Antivirus är lite mer än bara bra på virus mm.
https://www.mylookout.com/features
Varför ha andra web-browsers, när orginalet funkar. då blir väl säkerheten full med lömska hål åt alla håll.

Njau... jag har valt Android för att kunna köra det jag vill och då bla Firefox.

"Stock-browsern" är jag inte särskilt förjust i och den säkraste är förmodligen Chrome som har rejäla utvecklarresusrer.

Slutligen i grund och botten så handlar det ju om en användares förmåga att bedöma vad han/hon besöker för ställen samt viktigast installerar !  Installerar man tex crackat junk för att spara en 10a via Google Play så får man ju skylla sig själv osv.....  Jag kan INTE se behovet hos en användare med ett visst mått av omdöme.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

8

Sv: Forumet i mobilen

För de som inte gillar mobil versionen så kan man stänga av den under sin profil. Att man enbart skall använda standard vy. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

Men vad väntar, även om man är hur strait som helst, it-världen blir allt lömskare med tiden.
Lite omdömen; https://www.mylookout.com/about/accolades

Nej..... det mesta drivs av sk "social engineering" och omdömeslösa användare.

Allt annat är skrämselpropaganda !!     Speciellt för något som har en Linux-motor.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

10 Senaste redigerad av plun (2012-09-15 12:01:18)

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

Är risky med laptopen. med Firefox Opera Chrome IE, Panda pro, "Pirate bay mm".
Men aldrig något shit i HTC, den default browsern uppdateras med, och Android-fon är ett värre hot.

Jo då kan man ju fråga sig varför du kör ett antivirusskydd om du är en användare med "omdöme"  ?

Det finns riktigt elaka Android-malware men de drabbar ju omdömeslösa användare som är invand i Windows-klickandet samt att de hämtar "vadsomhelst närsomhelst" och installerar.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

11

Sv: Forumet i mobilen

även de duktigaste av/maskrensarna tar max 90% av farligheterna i filform.
i internetform är det ännu värre.

problemet med hela android är det sätt åtkomst ges till apparna, det är centralstyrt hos google.
om tex stora banken anger att dom vill kunna läsa alla dina kontakter i telefonen så kan du inte stoppa det då google har idiotkompilerat linux så användarna inte lokalt kan styra åtkomsten i sin egen telefonnu får alla dina kontakter i telefonen reklam från banken med meddelande "din vänn x rekommenderar oss som nöjd kund" osv.
även med av osv i telefonen så är säkerheten obefintlig, använd android efter det. samma går för mycket annat.

jag testade nod32 vs norton för några årsedan, och nod tog under 90% inkl varningar, norton reagerade på under 60%.
för att kolla allt i realtime går det åt kopiösa mängder datorkraft, då blir datorb/telefonen obrukbar.

som skrevs tidigare av plun har jag kört med sedan 70talet med datajux.
omdömme är bättre än alla av som finns att uppbringa.
om av programmen är så bra, varför kommer det ej upp en varning - "din dator är smittad med masken windows backdoor" direkt....

12

Sv: Forumet i mobilen

För att återgå till "topic" så skulle jag då föredra Tapatalk men då har vi dilemmat med GNU och det lär väl aldrig ändra sig förrän RMS ligger med nästippan i vädret....

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

13

Sv: Forumet i mobilen

nej, av är bra kompliment till suntförnuft. tex blev ju detta forum tidigare maskbefängt och då hjälper bara av eller noscript osv.
men man ska inte blint lita på av, sedan säljs av på samma sätt som försäkringar - tar du våran försäkring så slipper du... osv. och man "slipper" inget. "tex försäkra dig mot cancer" och det funkar ej.

jag tror fortfarande att det är av som späkar för inloggningen för dig.
då forumet ligger troligen på "bad list" i av programmet pga tidigare infektion.

bara att prova.

14

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

Ja Tack ! Tapatalk 2 är jättebra/smidigt, har 2 Kite/Vindsurf-forum där.
Offtopic; "plun" !; Är man omdömeslös !. för att köpa AV-skydd i allt shit kopplat till internet, det skyddar ju några %.

Nej men jag ifrågasätter bara behovet om man är en "tänkande användare" med omdöme inkl att Android körs med en Linux-kärra som är svår att få i diket.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

15

Sv: Forumet i mobilen

Tjau jag har inga trubbel med att se "sanningen i vitögat" avseende vad jag vill se med en webläsare.

Inga problem !   (mycket enkelt egentligen)

Men som jag skrev tidigare angående Topic så är TapaTalk helt överlägset !  Men det kostar då några kronor vilket inte punBB-gänget accepterar.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

16 Senaste redigerad av careface (2012-09-15 17:55:58)

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

OK, jag röstar 100% på Tapatalk 2 med. kanske forumsägare ska starta en insamling här, om för dyrt.

Jag tror att plun menade att själva appen kostar pengar och det gillar inte punBB, vad jag vet så kostar Tapatalk inget att göra så att det fungerar. Det lättaste (och enda lösningen idag) att göra om man vill ha Tapatalk att fungera är att migrera till ett annat "forumverktyg".

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

17 Senaste redigerad av plun (2012-09-15 18:06:37)

Sv: Forumet i mobilen

careface skrev:
kjellorix skrev:

OK, jag röstar 100% på Tapatalk 2 med. kanske forumsägare ska starta en insamling här, om för dyrt.

Jag tror att plun menade att själva appen kostar pengar och det gillar inte punBB, vad jag vet så kostar Tapatalk inget att göra så att det fungerar. Det lättaste (och enda lösningen idag) att göra om man vill ha Tapatalk att fungera är att migrera till ett annat "forumverktyg".


Njau.... för de fåtal som känner till GNU/RMS/GPLv3 innersta så är TapaTalk enbart en önskedröm.

RMS måste ligga där med "nästippen i vädret" innan det kan bli ändring på det.

Jag slutade med Linux/Ubuntu pga det här........

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

18 Senaste redigerad av plun (2012-09-15 19:02:35)

Sv: Forumet i mobilen

?

Vilket forum då.......  ?


Jag kan väl anse mig som de mer kunniga angående HTCs lurar.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

19

Sv: Forumet i mobilen

Superkonstigt. På min One X ser det som sagt helt normalt och bra ut! Körde du med stock browser?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

20

Sv: Forumet i mobilen

Har du testat att rensa cachen för din telefon? Kör du stock rom, eller har du lagt in någon annan rom? Fungerar andra sidor som tidigare?

Eftersom det fungerar för mig, som kör senaste uppdateringen också så borde det fungera utan problem för dig också.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

21

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

Har aldrig rensat caschen, inte tänkt på det. får undersöka var det är i inställningar.
Nybörjare med smartphone !

Det ska finnas under meny-inställningar-sekretess och säkerhet och sen töm cache! Har inte koll på HTCs menyer i huvudet, men det borde likna det som är på min Galaxy S3a smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

22

Sv: Forumet i mobilen

Jo med HTC så finns alla cachar under Inställningar > Appar > app det är fråga om.

Där kan man rensa cachen samt ev sparade data.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

23

Sv: Forumet i mobilen

plun skrev:

Jo med HTC så finns alla cachar under Inställningar > Appar > app det är fråga om.

Där kan man rensa cachen samt ev sparade data.

Det finns olika vägar att rensa den vad gäller webbläsaren. Den väg du beskriver finns även för SGS3, alltså inget speciellt för HTC. Nu skulle jag också vilja påstå att det är lättare att komma åt den som finns direkt i webbläsaren - men det är en smaksak.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

24

Sv: Forumet i mobilen

Ser du alltså inte logga in symbolen eller kommer du så långt att du kan skriva in dina uppgifter?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

25 Senaste redigerad av plun (2012-09-15 19:58:01)

Sv: Forumet i mobilen

kjellorix skrev:

hittade inget om rensa casche, men försökte igen med One X.
Forumet är bra det har bara ändrat texten till blå, lite annorlunda annat med, men till det bättre.
När jag lugnat ner mej, försökte jag göra inlägg här, men kunde bara posta som gäst, efter det fick jag detta meddellende

Sorry but we think you are a bot, you can not post anything in thus forum " typ ur minnet skriver nu i laptopen.

Kanske jag hittar logga in som medlem nästa gång, shit när jag startar forumet, jag blir inloggad och direkt utloggad med en massa text.


Jo under Inställningar> Appar > App det är frågan om hittar man garanterat detta......!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile